VERBIEST, Eric, Justina ERČULJ, Agnis GLEIZUPS, Tornbjorn HORTLUND, Bohumíra LAZAROVÁ, Paul MAHIEU, Kristina MALMBERG, Signe NEIMANE, Milan POL, Andrej SAVARIN a Kristin VANLOMMEL. Building trust and professionalism by walking around. In ENIRDELM 2014 Conference, Vantaa, Finsko. 2015. ISBN 978-951-39-6285-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Building trust and professionalism by walking around
Autoři VERBIEST, Eric, Justina ERČULJ, Agnis GLEIZUPS, Tornbjorn HORTLUND, Bohumíra LAZAROVÁ, Paul MAHIEU, Kristina MALMBERG, Signe NEIMANE, Milan POL, Andrej SAVARIN a Kristin VANLOMMEL.
Vydání ENIRDELM 2014 Conference, Vantaa, Finsko, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Finsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-951-39-6285-2
ISSN 2342-1592
Klíčová slova česky vedoucí pracovníci škol; vedení školy; důvěra; profesionalismus;
Klíčová slova anglicky school leaders; school leadership;trust; professionalism
Změnil Změnila: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., učo 2201. Změněno: 31. 10. 2016 16:18.
Anotace
How can school leaders at the same time contribute to the professionalism of teachers and to a culture of a trust, collective responsibility and critical friendship among staff? One answer is the development of data-wise school leaders. In the workshop we present an overview of the curriculum of the DELECA project (Developing leadership capacity for data-informed school improvement) aimed at the development of a curriculum of a training program for school leaders focused on data-informed school development.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 07:10