JIREČEK, Miroslav. Vývoj vyučovacího předmětu dějepis v letech 1918–2013. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 337 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 39. ISBN 978-80-210-7571-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vývoj vyučovacího předmětu dějepis v letech 1918–2013
Název anglicky The Development of the School Subject History from 1918 to 2013
Autoři JIREČEK, Miroslav.
Vydání 1. vyd. Brno, 337 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 39, 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-7571-9
Klíčová slova česky dějepis; vyučovací předmět; vývoj; kurikulární dokumenty; učební plány; učební osnovy; Československo; Česká republika
Klíčová slova anglicky History; school subject; development; curriculum; Czechoslovakia; Czech republic
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Změněno: 24. 9. 2015 09:21.
Anotace
Práce představuje analýzu vývoje vyučovacího předmětu dějepis v českých zemích od roku 1918 do roku 2013. Pokouší se zachytit zejména vývoj postavení (např. časové dotace), cílů a obsahu tohoto předmětu. Sleduje školy odpovídající druhému stupni dnešní základní školy. Analýza je založena na výzkumu základních kurikulárních dokumentů vydávaných na státní úrovni jako závazné – zejména učebních plánů a osnov. Závěry získané analýzou kurikulárních dokumentů jsou ověřovány a doplňovány pomocí analýzy odborné literatury a dobových odborných časopisů. Práce se pokouší zachytit také kontext vývoje sledovaného vyučovacího předmětu, zejména vývoj naší školské soustavy a sledovaného typu školy.
Anotace anglicky
This thesis presents an analysis of the development of school subject History in the Czech lands during 1918-2013 with a focus on the status’ development (e.g. time framework), objectives and content of the school subject History. Only schools, which corresponded to the current lower secondary schools, were examined. The research was based on the analysis of main obligatory curricula documents, especially school curricula. Great attention was devoted to the context of subject’ development, in particular, the development of our education system and investigated school type. The findings were discussed with current literature and contemporary journals.
Návaznosti
MUNI/A/0813/2013, interní kód MUNázev: Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění (Akronym: KUME 2014)
Investor: Masarykova univerzita, Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 11:47