2015
Co je nového v Kodexu marketingu náhrad mateřského mléka?
PEŘINA, AlešZákladní údaje
Originální název
Co je nového v Kodexu marketingu náhrad mateřského mléka?
Autoři
Vydání
Kojení a laktace, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
Klíčová slova česky
balení potravin, funkční potraviny, marketing, kojení
Klíčová slova anglicky
food packaging, functional food, marketing, breastfeeding
Změněno: 14. 10. 2015 09:46, Mgr. Aleš Peřina, Ph.D.
Anotace
V originále
Mezinárodní kodex marketingu náhrad mateřského mléka (dále jen Kodex) byl přijat WHO v roce 1981 a je udržován následnými rezolucemi. V České republice je implementace kodexu roztříštěna mezi vyhlášku Ministerstva zdravotnictví o potravinách pro zvláštní výživu a obecný Zákon o regulaci reklamy. Nejčastěji je Kodex porušován ve věci nedodržování zásad označování výrobků. Nejčastěji prostřednictvím grafických sdělení může být u veřejnosti vytvářena představa o podobnosti mezi mateřským mlékem a výrobkem počáteční nebo pokračovací výživy novorozenců a kojenců. Přednáška věnovala pozornost významu jednotlivých typů údajů na obalech výrobků počáteční a pokračovací kojenecké výživy, identifikaci tvrzení a významu výživových a zdravotních tvrzení.