k 2015

Co je nového v Kodexu marketingu náhrad mateřského mléka?

PEŘINA, Aleš

Základní údaje

Originální název

Co je nového v Kodexu marketingu náhrad mateřského mléka?

Autoři

Vydání

Kojení a laktace, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

Klíčová slova česky

balení potravin, funkční potraviny, marketing, kojení

Klíčová slova anglicky

food packaging, functional food, marketing, breastfeeding
Změněno: 14. 10. 2015 09:46, Mgr. Aleš Peřina, Ph.D.

Anotace

V originále

Mezinárodní kodex marketingu náhrad mateřského mléka (dále jen Kodex) byl přijat WHO v roce 1981 a je udržován následnými rezolucemi. V České republice je implementace kodexu roztříštěna mezi vyhlášku Ministerstva zdravotnictví o potravinách pro zvláštní výživu a obecný Zákon o regulaci reklamy. Nejčastěji je Kodex porušován ve věci nedodržování zásad označování výrobků. Nejčastěji prostřednictvím grafických sdělení může být u veřejnosti vytvářena představa o podobnosti mezi mateřským mlékem a výrobkem počáteční nebo pokračovací výživy novorozenců a kojenců. Přednáška věnovala pozornost významu jednotlivých typů údajů na obalech výrobků počáteční a pokračovací kojenecké výživy, identifikaci tvrzení a významu výživových a zdravotních tvrzení.

Přiložené soubory