Remote X as an example of new modes of spectatorship
SATKOVÁ, Naďa. Remote X as an example of new modes of spectatorship. In Redefining Theatre Communities. Community Perspectives in Contemporary Theatre-making, University of Malta, 14.-16. 9. 2015, Gozo, Malta. 2015. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Remote X as an example of new modes of spectatorship |
Název česky | Projekt Remote X jako příklad nových způsobů diváctví |
Autoři | SATKOVÁ, Naďa (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Redefining Theatre Communities. Community Perspectives in Contemporary Theatre-making, University of Malta, 14.-16. 9. 2015, Gozo, Malta, 2015. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | angličtina |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | Umění, architektura, kulturní dědictví |
Stát vydavatele | Malta |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/15:00083983 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | divadlo; divák; komunita; Rimini Protokoll |
Klíčová slova anglicky | theatre; spectator; community; Rimini Protokoll |
Štítky | rivok |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnil: doc. MgA. David Drozd, Ph.D., učo 16452. Změněno: 19. 3. 2016 23:51. |
Anotace |
---|
The paper focuses on changes in the modes of spectatorship and introduces one performance by Rimini Protokoll – Remote X. The paper discusses the theme, how theatre artists deal with theatre conventions characteristic for "common theatre productions" and with elements of psychodrama and socio-drama. The paper is focused on forming the specific "community" during the performances and on social, political and cultural identity as well. |
Anotace česky |
---|
Výstup na konferenci se týkal role diváků při divadelním představení. Na základě příkladu projektu Remote X, jehož autory jsou umělci ze skupiny Rimini Protokoll, jsem se zabývala otázkou, jak umělci zacházejí s divadelními konvencemi a očekávaným chováním publika a také s prvky psychodramatu a sociodramatu v některých druzích divadelních produkcí. Dále jsem se zaměřila na téma budování specifické „komunity“ během divadelních představení a vztah divadla a formování sociální, politické a kulturní identity. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1185/2014, interní kód MU | Název: Metodologie teatrologického výzkumu (Akronym: METODDIV) |
Investor: Masarykova univerzita, Metodologie teatrologického výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 26. 8. 2024 00:36