2015
Gamifikace vzdělávacího procesu - využití počítačových her jako didaktického nástroje
PICKA, KarelZákladní údaje
Originální název
Gamifikace vzdělávacího procesu - využití počítačových her jako didaktického nástroje
Název česky
Gamifikace vzdělávacího procesu - využití počítačových her jako didaktického nástroje
Název anglicky
Gamification of the educational process - videogames as didactic tool
Autoři
Vydání
Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu. XXIII. konference ČAPV, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-261-0521-3
Klíčová slova česky
Gamifikace; game based learning; videohry; vzdělávací hry
Klíčová slova anglicky
Gamification; game based learning; videogames; educational games
Změněno: 29. 3. 2016 13:20, Dana Nesnídalová
Anotace
V originále
Hlavním cílem práce je vytvoření souboru kritérií pro analýzu a hodnocení her, aby na hrách "podobně jako na učebnicích, mohla být provedena podrobná analýza jejich vhodnosti a možnosti kvalitního uplatnění ve výuce. Dalším cílem je poznat, popsat a ověřit výukový potenciál vybraných počítačových her. Práce si klade za cíl ověřit edukační potenciál vybraných herních titulů na stav žákových vědomostí a postojů. Práce vychází primárně z moderních poznatků na poli aplikace principů game-based learningu, tedy učení se za pomocí her. Vycházíme z principu, že hra jako médium je žákům velice blízká a dokáže s nimi komunikovat lépe než média klasická. Současně je také nutné nabídnout učitelům, kteří chtějí takto pracovat vhodnou metodiku jak s hrami ve výuce pracovat a jak je vůbec začlenit do praxe. Vycházíme i z poznatků, že se hrám v soukromí dnes věnuje i většina studentů učitelství. Výzkum bude realizován pomocí metody DBR. Konstrukční výzkum nabízí při tvorbě hodnotícího rastru dobré podmínky cyklického ověřování a zpřesňování výstupu a nalezení skutečného řešení výzkumného problému. Současně na hodnocení her bude použita metoda vytvoření rastru, tedy souboru hodnotících kritérií. V záměru je i kvalitativní výzkum s ohniskovou skupinou po dokončení testování. Focus groups mají přinést dodatečné poznatky o přijímání těchto výukových prvků žáky. V současnosti probíhá realizace práce, závěry tedy zatím nejsou k dispozici. Jakýkoliv závěr, který bude v době konference k dispozici, bude do příspěvku zakomponován.
Návaznosti
MUNI/A/1438/2014, interní kód MU |
|