2015
Uzavřené otázky ve výuce: proč ano?
TŮMA, FrantišekZákladní údaje
Originální název
Uzavřené otázky ve výuce: proč ano?
Autoři
Vydání
Komenský, od s. 13-17, 5 s. 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Popularizační texty a aktivity
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISSN
Klíčová slova česky
uzavřené otázky; interakce ve výuce
Změněno: 25. 9. 2015 14:51, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
Anotace
V originále
V textu se zabývám problematikou uzavřených otázek ve výuce. Nejdříve vymezuji dialogický pohled na otázku, přičemž zdůrazňuji, že otázku dotváří odpověď druhého. Dále se věnuji otázkám ve výuce a uvádím klasické rozdělení otázek na otevřené a uzavřené. Výzkumy ukazují, že uzavřené otázky ve výuce převažují nad těmi otevřenými, což bývá často kritizováno. Tuto kritiku v článku s pomocí dialogického pohledu na otázky problematizuji. V poslední části textu uvádím dva příklady použití uzavřených otázek a podrobnou analýzou těchto situací obhajuji vhodnost použití uzavřených otázek. Zamyšlením se nad rolí různých druhů otázek ve výuce mohou učitelé hlouběji pochopit interakci ve třídě a související výukové procesy.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaV |
|