Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1312205, author = {Tůma, František}, article_number = {4}, booktitle = {Komenský}, language = {cze}, pages = {13-17}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Uzavřené otázky ve výuce: proč ano?}, volume = {139}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1312205 AU - Tůma, František PY - 2015 TI - Uzavřené otázky ve výuce: proč ano? VL - 139 IS - 4 PB - Masarykova univerzita N2 - V textu se zabývám problematikou uzavřených otázek ve výuce. Nejdříve vymezuji dialogický pohled na otázku, přičemž zdůrazňuji, že otázku dotváří odpověď druhého. Dále se věnuji otázkám ve výuce a uvádím klasické rozdělení otázek na otevřené a uzavřené. Výzkumy ukazují, že uzavřené otázky ve výuce převažují nad těmi otevřenými, což bývá často kritizováno. Tuto kritiku v článku s pomocí dialogického pohledu na otázky problematizuji. V poslední části textu uvádím dva příklady použití uzavřených otázek a podrobnou analýzou těchto situací obhajuji vhodnost použití uzavřených otázek. Zamyšlením se nad rolí různých druhů otázek ve výuce mohou učitelé hlouběji pochopit interakci ve třídě a související výukové procesy. ER -
TŮMA, František. Uzavřené otázky ve výuce: proč ano? In \textit{Komenský}. Masarykova univerzita, 2015, s.~13-17. ISSN~0323-0449.
|