2015
Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy
ČEŠKOVÁ, Tereza a Petr KNECHTZákladní údaje
Originální název
Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy
Název česky
Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy
Název anglicky
The phases implemented in problem-solving tasks in Science instruction at Czech primary schools
Autoři
Vydání
XXIII. konference ČAPV: Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
výuková situace, problémově orientovaná výuková situace, fáze problémově orientované výukové situace
Klíčová slova anglicky
learning situation, problem learning situation, phases of problem learning situation
Změněno: 29. 9. 2015 17:55, Mgr. Tereza Češková, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je pomocí videostudie analyzovat učební úlohy coby jádra výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy, a to z hlediska užití fází řešení problémové učební úlohy. Příspěvek hledá odpověď na otázku Jaké je zastoupení a délka fází řešení problémových učebních úloh ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ.
Anglicky
The aim of our paper is to describe how problem-solving tasks that develop the problem-solving competence in primary Science education are used in real instruction as captured by a video study – with a focus on the phases of the process of solving problem-solving tasks and aims to answer the following question: What is the frequency and length of the problem-solving task phases implemented in primary Science lessons (as documented in the individual lessons and in the whole research sample)?
Návaznosti
GA14-06480S, projekt VaV |
|