k 2015

Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy

ČEŠKOVÁ, Tereza a Petr KNECHT

Základní údaje

Originální název

Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy

Název česky

Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy

Název anglicky

The phases implemented in problem-solving tasks in Science instruction at Czech primary schools

Vydání

XXIII. konference ČAPV: Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

výuková situace, problémově orientovaná výuková situace, fáze problémově orientované výukové situace

Klíčová slova anglicky

learning situation, problem learning situation, phases of problem learning situation
Změněno: 29. 9. 2015 17:55, Mgr. Tereza Češková, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je pomocí videostudie analyzovat učební úlohy coby jádra výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy, a to z hlediska užití fází řešení problémové učební úlohy. Příspěvek hledá odpověď na otázku Jaké je zastoupení a délka fází řešení problémových učebních úloh ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ.

Anglicky

The aim of our paper is to describe how problem-solving tasks that develop the problem-solving competence in primary Science education are used in real instruction as captured by a video study – with a focus on the phases of the process of solving problem-solving tasks and aims to answer the following question: What is the frequency and length of the problem-solving task phases implemented in primary Science lessons (as documented in the individual lessons and in the whole research sample)?

Návaznosti

GA14-06480S, projekt VaV
Název: Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky
Investor: Grantová agentura ČR, Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky