FUČÍK, Petr. Co říkají vyučující o dětech migrantů a dětech z etnických menšin: výsledky dotazníkového šetření. In Jarkovská, Lucie, Lišková, Kateřina, Obrovská, Jana, Souralová, Adéla. Etnická rozmanitost ve škole. Stejnost v různosti. 1. vyd. Praha: Portál, 2015, s. 97-124, 27 s. ISBN 978-80-262-0792-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Co říkají vyučující o dětech migrantů a dětech z etnických menšin: výsledky dotazníkového šetření
Název česky Co říkají vyučující o dětech migrantů a dětech z etnických menšin: výsledky dotazníkového šetření
Název anglicky Teachers' Attitudes Towards the Migrants' Children and Children from Ethnic Minorities: the Results of Survey
Autoři FUČÍK, Petr.
Vydání 1. vyd. Praha, Etnická rozmanitost ve škole. Stejnost v různosti, od s. 97-124, 27 s. 2015.
Nakladatel Portál
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-262-0792-4
Klíčová slova česky etnicita; vzdělávání; nerovnosti; stejnost; různost
Klíčová slova anglicky ethnicity; education; inequalities; sameness; difference
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Petr Fučík, PhD., učo 44497. Změněno: 2. 10. 2015 09:53.
Anotace
Kniha se komplexně zabývá problematikou vzdělávání žáků migrantů a žáků z etnických menšin. Všímá si přitom role všech relevantních aktérů a postupuje při prozkoumání vztahu mezi etnicitou a vzděláváním od makrosociální úrovně reprezentované např. vzdělávacími politikami až po mikrosociologickou rovinu studia každodennosti v etnicky různorodých třídních kolektivech. V úvodu kniha čtenáře seznamuje s klíčovými pojmy a koncepty (vzdělávací, migrační a reprodukční strategie) a nabízí exkurz do vymezení etnicity jako analytické a empirické kategorie, která může být ve školním prostředí zkoumána pomocí etnografických metod. Následuje kontextualizace tématu skrze uvedení do historických proměn migrace do československého a českého prostředí. Jednotlivé kapitoly pokrývají všechny relevantní oblasti zkoumané problematiky.
Anotace anglicky
The book focuses on the education of pupils from migrant and ethnic background. The education is studied from different perspectives - from the macro level of educational politics to the microsociological level of everyday lives in ethnically mixed classrooms. Drawing upon ethnographic research, the book illuminates how children, teachers, and parents make sense of (ethnic) differences in educational process.
Návaznosti
GAP404/12/1487, projekt VaVNázev: Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin (Akronym: MOPED)
Investor: Grantová agentura ČR, Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 06:34