2014
Gamification in Knowledge Management Systems
ĎURINÍK, MichalZákladní údaje
Originální název
Gamification in Knowledge Management Systems
Autoři
ĎURINÍK, Michal (703 Slovensko, garant, domácí)
Vydání
Central European Journal of Management, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 2336-2693
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/14:00084153
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky
Gamification; knowledge management systems; KMS; knowledge management
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2022 13:04, Mgr. Jiří Poláček, Ph.D.
Anotace
V originále
While computer games are extremely immersing and engaging, many companies find their knowledge management systems (KMS) to be ignored by the employees. Gamification is a way of enhancing KMS with game design elements to increase user engagement, content creation and satisfaction. This paper discusses what gamification in KMS is, what are the game design elements to be used and how companies can benefit from implementing gamified KMS. Furthermore, this paper provides an overview of psychological mechanisms that drive the user behavior and attitudes when using gamified KMS.
Návaznosti
MUNI/A/0814/2013, interní kód MU |
|