2015
“What is the date today?”: A dialogist perspective on expert EFL teachers’ classroom interaction
TŮMA, FrantišekZákladní údaje
Originální název
“What is the date today?”: A dialogist perspective on expert EFL teachers’ classroom interaction
Autoři
TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Journal of Language and Cultural Education, Berlin, WALTER DE GRUYTER GMBH, 2015, 1339-4045
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00084154
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
UT WoS
000363620200004
Klíčová slova česky
interakce ve třídě; dialogismus; konvezační analýza; angličtina jako cizí jazyk; učení; vyučování
Klíčová slova anglicky
classroom interaction; dialogism; conversation analysis; English as a foreign language; learning; teaching
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2016 10:21, Dana Nesnídalová
V originále
This article presents a micro-analysis of an EFL classroom episode in which the teacher and the pupils worked on the concepts “date” and “day” (and relatedly saying the date in English), which the learners had not fully internalized yet. Conversation analysis (CA) and concepts from sociocultural theory (SCT) are used in the analysis to reveal how the mutual understanding proceeded. It is argued that the presented dialogist perspective can cast light on the intricacies of the teaching and learning processes.
Česky
Studie představuje mikroanalýzu jedné epizody z hodiny angličtiny, ve které se učitelka a žáci zabývali koncepty "date" a "day" (a v souvislosti s tím uváděním data v angličtině), což žáci neměli ještě plně internalizováno. Konverzační analýza a koncepty ze sociokulutrní teorie byly v analýze použity k tomu, aby poodhalily, jakým způsobem bylo dosahováno vzájemného porozumění. Je vyvozeno, že prezentovaná perspektiva dialogismu může osvětlit složitosti procesů vyučování a učení.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaV |
|