J 2015

“What is the date today?”: A dialogist perspective on expert EFL teachers’ classroom interaction

TŮMA, František

Základní údaje

Originální název

“What is the date today?”: A dialogist perspective on expert EFL teachers’ classroom interaction

Autoři

TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Journal of Language and Cultural Education, Berlin, WALTER DE GRUYTER GMBH, 2015, 1339-4045

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00084154

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

UT WoS

000363620200004

Klíčová slova česky

interakce ve třídě; dialogismus; konvezační analýza; angličtina jako cizí jazyk; učení; vyučování

Klíčová slova anglicky

classroom interaction; dialogism; conversation analysis; English as a foreign language; learning; teaching

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2016 10:21, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

This article presents a micro-analysis of an EFL classroom episode in which the teacher and the pupils worked on the concepts “date” and “day” (and relatedly saying the date in English), which the learners had not fully internalized yet. Conversation analysis (CA) and concepts from sociocultural theory (SCT) are used in the analysis to reveal how the mutual understanding proceeded. It is argued that the presented dialogist perspective can cast light on the intricacies of the teaching and learning processes.

Česky

Studie představuje mikroanalýzu jedné epizody z hodiny angličtiny, ve které se učitelka a žáci zabývali koncepty "date" a "day" (a v souvislosti s tím uváděním data v angličtině), což žáci neměli ještě plně internalizováno. Konverzační analýza a koncepty ze sociokulutrní teorie byly v analýze použity k tomu, aby poodhalily, jakým způsobem bylo dosahováno vzájemného porozumění. Je vyvozeno, že prezentovaná perspektiva dialogismu může osvětlit složitosti procesů vyučování a učení.

Návaznosti

EE2.3.30.0009, projekt VaV
Název: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci