2015
Inovace poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU
HLOUŠKOVÁ, Lenka, Jitka FERDANOVÁ, Šárka KARMAZÍNOVÁ a Jana VESELÁZákladní údaje
Originální název
Inovace poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU
Název anglicky
Inovace poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU
Autoři
HLOUŠKOVÁ, Lenka, Jitka FERDANOVÁ, Šárka KARMAZÍNOVÁ a Jana VESELÁ
Vydání
konference Asociace vysokoškolských poradců "Reflexe poradenské praxe na vysokých školách v ČR a v zahraničí" 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
potřeby vysokoškolských studentů, kvalitativní výzkum, inovace poradenských služeb
Klíčová slova anglicky
potřeby vysokoškolských studentů, kvalitativní výzkum, inovace poradenských služeb
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 20. 10. 2016 14:30, Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.
V originále
Příspěvek si klade za cíl nastavit priority v inovacích poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU. Je uveden charakteristikou a SWOT analýzou stávající nabídky služeb Kariérního a poradenského centra MU. Následně budou představeny dílčí výstupy z kvalitativního výzkumného šetření potřeb vysokoškoláků provedeného mezi studenty Masarykovy univerzity, kteří využili služeb Kariérního nebo poradenského centra MU. Protože poradenské služby by měly reagovat na aktuální potřeby cílové skupiny, budeme věnovat pozornost dvěma typům potřeb, které jsme identifikovaly z výpovědí našich respondentů. Jedná se o potřeby nevyjadřované a vyjadřované a vznikají v různých obdobích studia na vysoké škole. Nevyjadřované potřeby vznikají na začátku studia, kdy studenti po nástupu na MU pociťují nedostatky (jako problém s orientací ve studiu, timemanagementem), či naopak nadbytky (příliš volného času, svoboda). Vyjadřované potřeby vznikají v průběhu studia, kdy si studenti uvědomují své nedostatky, které vyjadřují ve formě přání a očekávání (tj. implicitně vyjadřovaná potřeba), explicitně vyjadřují potřebu využití služeb (tj. explicitně vyjádřená potřeba), a nebo na základě svých plánů do budoucna (tj. potenciální potřeba). Popisem nevyjadřovaných a vyjadřovaných potřeb vymezíme prostor pro inovace, kde představíme konkrétní nápady a podněty studentů – respondentů k inovaci stávajících poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU.
Anglicky
Příspěvek si klade za cíl nastavit priority v inovacích poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU. Je uveden charakteristikou a SWOT analýzou stávající nabídky služeb Kariérního a poradenského centra MU. Následně budou představeny dílčí výstupy z kvalitativního výzkumného šetření potřeb vysokoškoláků provedeného mezi studenty Masarykovy univerzity, kteří využili služeb Kariérního nebo poradenského centra MU. Protože poradenské služby by měly reagovat na aktuální potřeby cílové skupiny, budeme věnovat pozornost dvěma typům potřeb, které jsme identifikovaly z výpovědí našich respondentů. Jedná se o potřeby nevyjadřované a vyjadřované a vznikají v různých obdobích studia na vysoké škole. Nevyjadřované potřeby vznikají na začátku studia, kdy studenti po nástupu na MU pociťují nedostatky (jako problém s orientací ve studiu, timemanagementem), či naopak nadbytky (příliš volného času, svoboda). Vyjadřované potřeby vznikají v průběhu studia, kdy si studenti uvědomují své nedostatky, které vyjadřují ve formě přání a očekávání (tj. implicitně vyjadřovaná potřeba), explicitně vyjadřují potřebu využití služeb (tj. explicitně vyjádřená potřeba), a nebo na základě svých plánů do budoucna (tj. potenciální potřeba). Popisem nevyjadřovaných a vyjadřovaných potřeb vymezíme prostor pro inovace, kde představíme konkrétní nápady a podněty studentů – respondentů k inovaci stávajících poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU.