2015
Analýza finanční gramotnosti v českém kurikulu a srovnání s koncepcemi vybraných zahraničních států
ŠEVČÍK, KarelZákladní údaje
Originální název
Analýza finanční gramotnosti v českém kurikulu a srovnání s koncepcemi vybraných zahraničních států
Název česky
Analýza finanční gramotnosti v českém kurikulu a srovnání s koncepcemi vybraných zahraničních států
Název anglicky
The analysis of financial literacy in the Czech curriculum and comparison with its conceptions used in the chosen foreign countries
Autoři
ŠEVČÍK, Karel
Vydání
Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu: Sborník anotací z XXIII. konference České asociace pedagogického výzkumu konané ve dnech 16. - 18. září 2015 v Plzni, 2015. 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Změněno: 9. 10. 2015 11:03, Ing. Mgr. Karel Ševčík, Ph.D.
V originále
Spolu s neustále se rozvíjející světovou ekonomikou narůstá také finanční odpovědnost obyvatelstva. Jeho nedostatečná finanční gramotnost však může vést k chybným rozhodnutím v otázkách financí, která mohou vyústit ve vážné následky. Díky tomu je rozvíjení finanční gramotnosti prostřednictvím výuky celosvětově považováno za velice důležitý prvek ekonomické a finanční stability státu. Z tohoto důvodu byly jak v České, tak i v dalších zahraničních zemí, podniknuty kroky vedoucí k implementaci fenoménu finanční gramotnosti do projektovaného kurikula. Cílem našeho příspěvku je tedy zmapovat a srovnat koncepci finanční gramotnosti v projektovém kurikulu vybraných zemí. Naši pozornost soustředíme především na základní školy.
Anglicky
Due to the increasing development of the world economy, the financial responsibility of people rise too. Insufficient financial literacy of people might lead to wrong decisions in the area of finance which might escalate into serious consequences. As a result, teaching of financial literacy is now globally acknowledged as an important element of economic and financial stability of a state. Therefore, there were taken actions leading to implementation of the phenomenon of financial literacy to projected curriculum in the Czech Republic and other foreign countries. The aim of the paper is to describe and compare the conception of financial literacy in projected curricula of the given countries. It especially focuses on primary schools.
Návaznosti
MUNI/A/1360/2014, interní kód MU |
|