k 2015

Analýza finanční gramotnosti v českém kurikulu a srovnání s koncepcemi vybraných zahraničních států

ŠEVČÍK, Karel

Základní údaje

Originální název

Analýza finanční gramotnosti v českém kurikulu a srovnání s koncepcemi vybraných zahraničních států

Název česky

Analýza finanční gramotnosti v českém kurikulu a srovnání s koncepcemi vybraných zahraničních států

Název anglicky

The analysis of financial literacy in the Czech curriculum and comparison with its conceptions used in the chosen foreign countries

Autoři

ŠEVČÍK, Karel

Vydání

Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu: Sborník anotací z XXIII. konference České asociace pedagogického výzkumu konané ve dnech 16. - 18. září 2015 v Plzni, 2015. 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta
Změněno: 9. 10. 2015 11:03, Ing. Mgr. Karel Ševčík, Ph.D.

Anotace

V originále

Spolu s neustále se rozvíjející světovou ekonomikou narůstá také finanční odpovědnost obyvatelstva. Jeho nedostatečná finanční gramotnost však může vést k chybným rozhodnutím v otázkách financí, která mohou vyústit ve vážné následky. Díky tomu je rozvíjení finanční gramotnosti prostřednictvím výuky celosvětově považováno za velice důležitý prvek ekonomické a finanční stability státu. Z tohoto důvodu byly jak v České, tak i v dalších zahraničních zemí, podniknuty kroky vedoucí k implementaci fenoménu finanční gramotnosti do projektovaného kurikula. Cílem našeho příspěvku je tedy zmapovat a srovnat koncepci finanční gramotnosti v projektovém kurikulu vybraných zemí. Naši pozornost soustředíme především na základní školy.

Anglicky

Due to the increasing development of the world economy, the financial responsibility of people rise too. Insufficient financial literacy of people might lead to wrong decisions in the area of finance which might escalate into serious consequences. As a result, teaching of financial literacy is now globally acknowledged as an important element of economic and financial stability of a state. Therefore, there were taken actions leading to implementation of the phenomenon of financial literacy to projected curriculum in the Czech Republic and other foreign countries. The aim of the paper is to describe and compare the conception of financial literacy in projected curricula of the given countries. It especially focuses on primary schools.

Návaznosti

MUNI/A/1360/2014, interní kód MU
Název: Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění (Akronym: KUME 2015)
Investor: Masarykova univerzita, Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty