PEŠKOVÁ, Karolína, Tomáš JANKO, Michal LUPAČ, Karel ŠEVČÍK, Tomáš DOLEŽAL, Josef MORAVEC, Pavla SÝKOROVÁ and Tereza ČEŠKOVÁ. Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění (Curriculum of primary and lower secondary school: methodological approaches and empirical findings). Online. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 132 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 38. ISBN 978-80-210-7838-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7838-2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění
Name (in English) Curriculum of primary and lower secondary school: methodological approaches and empirical findings
Authors PEŠKOVÁ, Karolína, Tomáš JANKO, Michal LUPAČ, Karel ŠEVČÍK, Tomáš DOLEŽAL, Josef MORAVEC, Pavla SÝKOROVÁ and Tereza ČEŠKOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 132 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 38, 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-7838-3
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-7838-2014
Keywords (in Czech) kurikulum; základní škola; metodologický přístup; teoretický rámec; empirická zjištění
Keywords in English curriculum; primary and lower secondary school; methodological approach; theoretical framework; empirical findings
Tags Munipress
Changed by Changed by: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Changed: 12/10/2015 10:42.
Abstract
V odborné knize jsou rozpracovány teoretické rámce, metodologické přístupy a výzkumné nástroje umožňující realizovat výzkum různých forem existence kurikula (především projektovaného kurikula). V jednotlivých kapitolách jsou řešena výzkumná témata jako komparace kurikula tělesné výchovy, finanční gramotnost v kurikulu, názory žáků na elektronické učebnice, rozvíjení kompetence k řešení problémů v hodinách přírodovědy ad. Zastřešujícím a výchozím kurikulárním dokumentem pro tuto knihu je přitom Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, v rámci nějž se většina autorů kapitol vymezuje. Kniha výzkumně pokrývá různé formy existence kurikula (především projektované a realizované kurikulum) a prezentuje návrhy a realizace různých fází výzkumných šetření.
Abstract (in Czech)
The monograph introduces theoretical background, methodological approaches and research instruments for research into various forms of curriculum (especially planned curriculum). Individual chapters discuss topics such as comparative research of curricular documents of Physical education, financial literacy in the curriculum, pupils’ views on e-textbooks, development of the problem-solving competence in Science etc. The main curricular document most of the authors of the book refer to is the Framework Educational Programme for Elementary Education. The monograph covers research into different forms of curriculum (especially planned and realized curriculum) and presents designs and realisation of various phases of investigations.
PrintDisplayed: 27/4/2024 21:56