KAŠPAROVÁ, Klára. Implementation of innovative practices in corporate social responsibility of Czech companies. Online. In Martin Lukeš, Ivana Svobodová, Jan Mareš, Jitka Srpová. Innovation management and Corporate Sustainability 2015. Proceedings of the 3rd International Conference. 1st ed. Prague: Oeconomica, 2015, p. 108-117. ISBN 978-80-245-2092-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Implementation of innovative practices in corporate social responsibility of Czech companies
Name in Czech Implementace inovativních postupů ve společenské odpovědnosti českých podniků
Authors KAŠPAROVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1st ed. Prague, Innovation management and Corporate Sustainability 2015. Proceedings of the 3rd International Conference, p. 108-117, 10 pp. 2015.
Publisher Oeconomica
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW http://imacs.vse.cz/conference-proceedings/
RIV identification code RIV/00216224:14560/15:00095800
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-245-2092-6
UT WoS 000381379300010
Keywords (in Czech) reportování o společenské odpovědnosti podniku; závažnost; důvěryhodnost, výroční zprávy
Keywords in English corporate social responsibility reporting; materiality; credibility; annual reports
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Klára Kašparová, Ph.D., učo 16090. Changed: 22/9/2017 12:03.
Abstract
Corporate Social responsibility (CSR) reporting can be considered as process innovation. It is a way to identify opportunities for process and performance improvements company-wide. These improvements ensure its competitive advantage. However, it is valid only when content of the report respects the principle of materiality and credibility is assured. One way to determine materiality is the concern expressed directly from the stakeholders. Therefore, the research objective is to determine whether Czech companies support dialogue with stakeholders in their CSR reports. The paper uses conceptual content analysis. Results indicate that companies include in their CSR reports information on contact details, but impersonal passive forms prevail.
Abstract (in Czech)
Společensky odpovědné reportování může být chápáno jako procesní inovace. Pomocí něj lze identifikovat příležitosti pro procesní a výkonnostní zlepšení podniku. Tato zlepšení zajišťují jeho konkurenční výhodu. Toto však platí pouze tehdy, když obsah reportu respektuje princip závažnosti a je zajištěna jeho důvěryhodnost. Jedním ze způsobů, jak určit závažnost je zájem vyjádřený přímo stakeholdery podniku. Výzkumným cílem bylo proto zjistit, zda české podniky podporují dialog se stakeholdery ve svých výročních zprávách. Jako výzkumná metoda byla zvolena konceptuální obsahová analýza. Z výsledků vyplývá, že podniky zahrnují do svých CSR reportů informace o kontaktních údajích, bohužel převažuje neosobní a pasivní forma.
PrintDisplayed: 28/5/2024 23:47