2015
Relations Between Russian Families and Czech Schools
KRYUCHKOVA, KseniaZákladní údaje
Originální název
Relations Between Russian Families and Czech Schools
Název česky
Vztahy ruských rodin a českých škol
Autoři
KRYUCHKOVA, Ksenia (643 Rusko, garant, domácí)
Vydání
Education and Transition. Contributions from Educational Research, Corvinus University, 7.-11. 9. 2015, Budapest, Hungary, 2015
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Maďarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00084237
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
akulturace; žák; cizinec; rodiče; škola; vzdělávání; spolupráce
Klíčová slova anglicky
acculturation; pupil; foreigner; parents; school; education; cooperation
Změněno: 19. 3. 2016 19:19, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Parental involvement in children's lives, parental attitude toward their education and collaboration with school, play a very important role in children's education. Collaboration and cooperation between family and school may be affected, by cultural and ethnic differences. They can be observed in the relations between families and school due to different approaches to bringing up children and different standpoints taken by parents and school when it comes to children's education, their academic success and playing a direct part in their lives. The purpose of this paper is to identify present relations between Czech schools and Russian families in acculturation process. The paper will describe the differences between Russian and Czech schools as seen by Russian parents, and how they react to those.
Česky
Velkou roli ve vzdělávání dítěte hraje jak rodičovské zapojení do jeho života, tak také interakce a komunikace rodiny se školou a rodičovské postoje ohledně vzdělávání dítěte. Vztahy mezi rodinou a školou mohou být mimo jiné ovlivněné kulturními a etnickými rozdíly, které se projevují v různých přístupech k výchově dětí v různých stanoviskách ohledně vzdělávání přijatých školou a rodiči. Příspěvek je zaměřen na objasnění specifiky vzájemných vztahů ruské rodiny a české školy v procesu akulturace, ukazuje v jaké podobě a v jakých aspektech studia se projevují tyto vztahy, a jakým způsobem ovlivňují proces vzdělávání dětí.
Návaznosti
MUNI/A/1219/2014, interní kód MU |
|