k 2015

Relations Between Russian Families and Czech Schools

KRYUCHKOVA, Ksenia

Základní údaje

Originální název

Relations Between Russian Families and Czech Schools

Název česky

Vztahy ruských rodin a českých škol

Autoři

KRYUCHKOVA, Ksenia (643 Rusko, garant, domácí)

Vydání

Education and Transition. Contributions from Educational Research, Corvinus University, 7.-11. 9. 2015, Budapest, Hungary, 2015

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Maďarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/15:00084237

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

akulturace; žák; cizinec; rodiče; škola; vzdělávání; spolupráce

Klíčová slova anglicky

acculturation; pupil; foreigner; parents; school; education; cooperation

Štítky

Změněno: 19. 3. 2016 19:19, Mgr. Marie Skřivanová

Anotace

V originále

Parental involvement in children's lives, parental attitude toward their education and collaboration with school, play a very important role in children's education. Collaboration and cooperation between family and school may be affected, by cultural and ethnic differences. They can be observed in the relations between families and school due to different approaches to bringing up children and different standpoints taken by parents and school when it comes to children's education, their academic success and playing a direct part in their lives. The purpose of this paper is to identify present relations between Czech schools and Russian families in acculturation process. The paper will describe the differences between Russian and Czech schools as seen by Russian parents, and how they react to those.

Česky

Velkou roli ve vzdělávání dítěte hraje jak rodičovské zapojení do jeho života, tak také interakce a komunikace rodiny se školou a rodičovské postoje ohledně vzdělávání dítěte. Vztahy mezi rodinou a školou mohou být mimo jiné ovlivněné kulturními a etnickými rozdíly, které se projevují v různých přístupech k výchově dětí v různých stanoviskách ohledně vzdělávání přijatých školou a rodiči. Příspěvek je zaměřen na objasnění specifiky vzájemných vztahů ruské rodiny a české školy v procesu akulturace, ukazuje v jaké podobě a v jakých aspektech studia se projevují tyto vztahy, a jakým způsobem ovlivňují proces vzdělávání dětí.

Návaznosti

MUNI/A/1219/2014, interní kód MU
Název: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty