J 2015

Komunikace ve školní třídě a žákovské učení

SEDLÁČEK, Martin a Klára ŠEĎOVÁ

Základní údaje

Originální název

Komunikace ve školní třídě a žákovské učení

Název anglicky

Communication in the Classroom and Students' Learning

Autoři

SEDLÁČEK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Orbis Scholae, Praha, Karolinum, 2015, 1802-4637

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/15:00081112

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

výuková komunikace; percipované učení; jasnost; kredibilita učitele; žákovská angažovanost

Klíčová slova anglicky

classroom communication; perceived learning; teacher clarity; teacher credibility; students' engagement

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2016 16:24, Mgr. Marie Skřivanová

Anotace

V originále

V textu řešíme otázku, zda charakter výukové komunikace ovlivňuje žákovské učení v humanitních předmětech. Autoři představují dotazník zjišťující charakteristiky výukové komunikace spolu s ukazateli percipovaného žákovského učení a prezentují výstupy z analýzy dat na vzorku 256 žáků druhého stupně základních škol v Jihomoravském kraji. Výsledky ukazují, že charakteristiky výukové komunikace velmi významným způsobem ovlivňují subjektivně hodnocené žákovské učení, přičemž se jako nejdůležitější faktor ukazuje žákovská angažovanost v komunikaci.

Anglicky

This study examines whether the nature of educational communication influences student learning in humanistic subjects or not. It is based on a questionnaire which inquires as to what the features of educational communication and indicators of perceived learning are. The study surveys the results of an analysis of data coming from 256 lower secondary school students who study in the South Moravian Region. The results show that features of educational communication significantly influence perceived learning and that the most important variable is students' participation in communication.

Návaznosti

GA13-23578S, projekt VaV
Název: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování