SVOBODOVÁ, Hana, Eduard HOFMANN, Ivona KEJÍKOVÁ, Radek DURNA a Arnošt DUBOVÝ. Využití QR kódu ve výuce geografie. In Zborník abstraktov zo 7. medzinárodného geografického kolokvia. 2015. ISBN 978-80-8152-319-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Využití QR kódu ve výuce geografie
Autoři SVOBODOVÁ, Hana, Eduard HOFMANN, Ivona KEJÍKOVÁ, Radek DURNA a Arnošt DUBOVÝ.
Vydání Zborník abstraktov zo 7. medzinárodného geografického kolokvia, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-8152-319-9
Klíčová slova česky QR kód, výuka geografie, terénní výuka, ICT technologie, Brno
Klíčová slova anglicky QR code, geography teaching, field work, ICT technology, Brno city
Změnil Změnila: RNDr. Hana Svobodová, Ph.D., učo 67632. Změněno: 7. 3. 2016 12:27.
Anotace
Do výuky geografie neustále pronikají nové technologie, které je nezbytné ve výuce využívat, aby současná geografie neztrácela kontakt s žáky, kteří tyto technologie používají v běžném životě. To klade vysoké nároky nejen na techniku, ale také na znalosti a dovednosti učitele tyto technologie využívat ve výuce. Jak ukazují některé studie, je chytrý mobilní telefon nebo tablet s vhodně využitými aplikacemi velmi silným výukovým nástrojem a měl by být zahrnut do výuky na všech stupních škol. Článek si klade za cíl představit možnost využití tabletu či chytrého mobilního telefonu ve výuce geografie, konkrétně v terénní výuce podle dánského konceptu BOYD (bring your own device). Konkrétně bude představena možnost využití QR kódu při realizaci terénní výuky. Na katedře geografie PdF MU byla připravena terénní výuka ve městě Brně, která měla formou soutěže s QR kódy seznámit studenty nižších ročníků s prostředím a dopravní obslužností města, zahrnout do výuky pohyb a rovněž ukázat možnosti využití moderních technologií – chytrého mobilního telefonu – ve výuce (GPS tracker, čtečka QR kódu, kompas, fotoaparátu a další aplikace, které má téměř každý student ve svém mobilním telefonu). Příspěvek detailně popisuje jednotlivé fáze této formy terénní výuky včetně zpětné vazby studentů.
Návaznosti
MUNI/FR/1191/2014, interní kód MUNázev: GeOgraphic Outdoor Learning (Akronym: GOOL)
Investor: Masarykova univerzita, GeOgraphic Outdoor Learning
VytisknoutZobrazeno: 5. 5. 2024 17:22