a 2015

Využití QR kódu ve výuce geografie

SVOBODOVÁ, Hana, Eduard HOFMANN, Ivona KEJÍKOVÁ, Radek DURNA, Arnošt DUBOVÝ et. al.

Základní údaje

Originální název

Využití QR kódu ve výuce geografie

Autoři

SVOBODOVÁ, Hana, Eduard HOFMANN, Ivona KEJÍKOVÁ, Radek DURNA a Arnošt DUBOVÝ

Vydání

Zborník abstraktov zo 7. medzinárodného geografického kolokvia, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

Zemský magnetismus, geodesie, geografie

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-8152-319-9

Klíčová slova česky

QR kód, výuka geografie, terénní výuka, ICT technologie, Brno

Klíčová slova anglicky

QR code, geography teaching, field work, ICT technology, Brno city
Změněno: 7. 3. 2016 12:27, RNDr. Hana Svobodová, Ph.D.

Anotace

V originále

Do výuky geografie neustále pronikají nové technologie, které je nezbytné ve výuce využívat, aby současná geografie neztrácela kontakt s žáky, kteří tyto technologie používají v běžném životě. To klade vysoké nároky nejen na techniku, ale také na znalosti a dovednosti učitele tyto technologie využívat ve výuce. Jak ukazují některé studie, je chytrý mobilní telefon nebo tablet s vhodně využitými aplikacemi velmi silným výukovým nástrojem a měl by být zahrnut do výuky na všech stupních škol. Článek si klade za cíl představit možnost využití tabletu či chytrého mobilního telefonu ve výuce geografie, konkrétně v terénní výuce podle dánského konceptu BOYD (bring your own device). Konkrétně bude představena možnost využití QR kódu při realizaci terénní výuky. Na katedře geografie PdF MU byla připravena terénní výuka ve městě Brně, která měla formou soutěže s QR kódy seznámit studenty nižších ročníků s prostředím a dopravní obslužností města, zahrnout do výuky pohyb a rovněž ukázat možnosti využití moderních technologií – chytrého mobilního telefonu – ve výuce (GPS tracker, čtečka QR kódu, kompas, fotoaparátu a další aplikace, které má téměř každý student ve svém mobilním telefonu). Příspěvek detailně popisuje jednotlivé fáze této formy terénní výuky včetně zpětné vazby studentů.

Návaznosti

MUNI/FR/1191/2014, interní kód MU
Název: GeOgraphic Outdoor Learning (Akronym: GOOL)
Investor: Masarykova univerzita, GeOgraphic Outdoor Learning