D 2015

Exploring Medical Curricula Using Social Network Analysis Methods

VÍTA, Martin, Martin KOMENDA a Andrea POKORNÁ

Základní údaje

Originální název

Exploring Medical Curricula Using Social Network Analysis Methods

Autoři

VÍTA, Martin (203 Česká republika, domácí), Martin KOMENDA (203 Česká republika, garant, domácí) a Andrea POKORNÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Warsaw, Los Alamitos, Proceedings of the 2015 Federated Conference on Computer Science and Information Systems, od s. 297-302, 6 s. 2015

Nakladatel

Polskie Towarzystwo Informatyczne, IEEE

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14110/15:00084515

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

ISBN

978-83-60810-66-8

ISSN

UT WoS

000376494300037

Klíčová slova anglicky

analysis; educational data

Štítky

Změněno: 2. 11. 2015 13:22, Ing. Mgr. Věra Pospíšilíková

Anotace

V originále

This contribution demonstrates how to apply concepts of social network analysis on educational data. The main aim of this approach is to provide a deeper insight into the structure of courses and/or other learning units that belong to a given curriculum in order to improve the learning process. The presented work can help us discover communities of similar study disciplines (based on the similarity measures of textual descriptions of their contents), as well as identify important courses strongly linked to others, and also find more independent and less important parts of the curriculum using centrality measures arising from the graph theory and social network analysis.