2015
Exploring Medical Curricula Using Social Network Analysis Methods
VÍTA, Martin, Martin KOMENDA a Andrea POKORNÁZákladní údaje
Originální název
Exploring Medical Curricula Using Social Network Analysis Methods
Autoři
VÍTA, Martin (203 Česká republika, domácí), Martin KOMENDA (203 Česká republika, garant, domácí) a Andrea POKORNÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Warsaw, Los Alamitos, Proceedings of the 2015 Federated Conference on Computer Science and Information Systems, od s. 297-302, 6 s. 2015
Nakladatel
Polskie Towarzystwo Informatyczne, IEEE
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14110/15:00084515
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
ISBN
978-83-60810-66-8
ISSN
UT WoS
000376494300037
Klíčová slova anglicky
analysis; educational data
Změněno: 2. 11. 2015 13:22, Ing. Mgr. Věra Pospíšilíková
Anotace
V originále
This contribution demonstrates how to apply concepts of social network analysis on educational data. The main aim of this approach is to provide a deeper insight into the structure of courses and/or other learning units that belong to a given curriculum in order to improve the learning process. The presented work can help us discover communities of similar study disciplines (based on the similarity measures of textual descriptions of their contents), as well as identify important courses strongly linked to others, and also find more independent and less important parts of the curriculum using centrality measures arising from the graph theory and social network analysis.