TRNKOVÁ, Kateřina, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ a Bohumíra LAZAROVÁ. Dealing with students´ diversity in the context of inclusion. In ECER 2015, Budapest; Education and Transition - Contributions from Educational Research. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dealing with students´ diversity in the context of inclusion
Název česky Zacházení s diverzitou žáků v kontextu inkluze
Autoři TRNKOVÁ, Kateřina, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ a Bohumíra LAZAROVÁ.
Vydání ECER 2015, Budapest; Education and Transition - Contributions from Educational Research, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Maďarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky inkluze ve vzdělávání; řízení inkluze; diverzita žáků; základní škola
Klíčová slova anglicky inclusion in education; inclusion management; student´s diversity; basic school
Změnil Změnila: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., učo 2201. Změněno: 31. 10. 2016 16:14.
Anotace
Schools are required to be able to work with a diverse pupil population. Inclusion has more or less becomes a reality in school education, but the paths Czech schools have taken towards it differ from each other and a similar situation is found in other education systems (cf. Armstrong, Armstrong & Spandagou, 2010). This article inquires into how school leaders and teachers at ordinary basic schools work with pupil diversity in the course of the educational process. We will focus on two basic levels of such work: one is handling pupil diversity at the level of the whole school, for which we intend to describe strategies regarding common conditions and targets of education, while the other is the individual level, on which the specifics of individual pupils are taken into account.
Anotace česky
. Inkluze se více či méně stává realitou školního vzdělávání, ale cesta, kterou směrem k ní jednotlivé školy v ČR urazily, je různá, podobně jako tomu je uvnitř jiných národních vzdělávacích systémů (srov. např. Armstrong & Spandagou, 2010). Základním principem symbolizujícím inkluzivní vzdělávání je práce s diverzitou žáků a to s cílem zhodnocení diverzity ve smyslu obohacení dalších aktérů školy. V tomto příspěvku se chceme věnovat tomu, jak v průběhu pedagogického procesu pracuje vedení školy a učitelé běžných základních škol s diverzitou žáků. Zaměříme se na dvě základní úrovně práce s diverzitou. První je práce s diverzitou žáků na úrovni celé školy, kde nám jde o postihnutí strategií týkající se společných podmínek a cílů vzdělávání, druhou je pak rovina individuální, zohledňující specifika jednotlivých žáků.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 01:47