k 2015

Profesní přesvědčení ve škole : každý sám za sebe nebo všichni společně?

HLOUŠKOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Profesní přesvědčení ve škole : každý sám za sebe nebo všichni společně?

Název anglicky

Teacher's beliefs in the school : everybody for himself/herself or all together?

Autoři

HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/15:00084521

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

profesní přesvědčení učitelů; sdílená profesní přesvědčení; inkluzivní vzdělávání; kultura školy

Klíčová slova anglicky

teacher's beliefs; shared beliefs; inclusive education; school culture

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2016 11:18, Mgr. Marie Skřivanová

Anotace

V originále

Vliv individuálních profesních přesvědčení učitelů na jejich pedagogickou práci je známý a z různých úhlů pohledu zkoumaný. Jak je tomu v případě sdílených přesvědčení? Na základě sekundární analýzy dat z polostrukturovaných rozhovorů a dotazníků získaných v rámci vícečetných případových studií základních škol představím, jaká přesvědčení o inkluzivním vzdělávání se na dvou základních školách sdílejí a jak sdílená či naopak individuální přesvědčení ovlivňují charakter kultury dané školy.

Anglicky

The influence of individual teacher´s beliefs towards their teaching is well known and from lots of points of view examined. What about the case of shared beliefs? I will present on the base of secondary analysis of data of semi-structured interviews and of questionnaires from multiple case study, which beliefs about inclusive education are shared by participants of selected basic schools and how shared and on the other hand individual beliefs affect the properties of culture at a given school.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty