2015
Profesní přesvědčení ve škole : každý sám za sebe nebo všichni společně?
HLOUŠKOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Profesní přesvědčení ve škole : každý sám za sebe nebo všichni společně?
Název anglicky
Teacher's beliefs in the school : everybody for himself/herself or all together?
Autoři
HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00084521
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
profesní přesvědčení učitelů; sdílená profesní přesvědčení; inkluzivní vzdělávání; kultura školy
Klíčová slova anglicky
teacher's beliefs; shared beliefs; inclusive education; school culture
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2016 11:18, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Vliv individuálních profesních přesvědčení učitelů na jejich pedagogickou práci je známý a z různých úhlů pohledu zkoumaný. Jak je tomu v případě sdílených přesvědčení? Na základě sekundární analýzy dat z polostrukturovaných rozhovorů a dotazníků získaných v rámci vícečetných případových studií základních škol představím, jaká přesvědčení o inkluzivním vzdělávání se na dvou základních školách sdílejí a jak sdílená či naopak individuální přesvědčení ovlivňují charakter kultury dané školy.
Anglicky
The influence of individual teacher´s beliefs towards their teaching is well known and from lots of points of view examined. What about the case of shared beliefs? I will present on the base of secondary analysis of data of semi-structured interviews and of questionnaires from multiple case study, which beliefs about inclusive education are shared by participants of selected basic schools and how shared and on the other hand individual beliefs affect the properties of culture at a given school.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|