J 2015

The way of life of prehistoric people of environmental understanding of pupils of fourth grade primary school (the theoretical and empirical reflection of the educational programme)

HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁ

Základní údaje

Originální název

The way of life of prehistoric people of environmental understanding of pupils of fourth grade primary school (the theoretical and empirical reflection of the educational programme)

Název česky

Způsob života pravěkých lidí jako zdroj environmentálního poznání žáků čtvrté třídy základní školy

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, domácí) a Veronika RODOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Przegląd Pedagogiczny, Bydgoszcz, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Instytut Pedagogiki, 2015, 1897-6557

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00084584

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

lovci a sběrači; primární pedagogika; výukový program; vztah přírody a kultury; zakotvená teorie

Klíčová slova anglicky

educational programme; gatherers and hunters; grounded theory; primary pedagogy; relationship between nature and culture

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2016 12:37, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

The article deals with the linking of an educational content in history with an environmental topic. A qualitative analysis of an author’s educational programme Prehistoric – The Life of Gatherers and Hunters based on constructivist principles and psychosomatic participation of pupils, point to possibilities of connection of educational potential of selected educational topic. A recording of a final verbal reflexion completed with photographs of life pictures show to cognitive sophistication of education in a wider environmental context.

Česky

Příspěvek přináší příklad provázanosti vlastivědného učiva s environmentální problematikou. Kvalitativní analýza autorského výukového programu Pravěk – život sběračů a lovců, postaveného na konstruktivistických principech a psychosomatickém zapojení žáků, ukazuje možnosti propojení vzdělávacího a výchovného potenciálu zvoleného výukového tématu. Záznam závěrečné slovní reflexe doplněný fotografiemi živých obrazů ukazuje kognitivní náročnost výuky v širších environmentálních souvislostech.

Návaznosti

MUNI/A/1317/2014, interní kód MU
Název: Determinanty účinnosti učitelských praxí
Investor: Masarykova univerzita, Determinanty účinnosti učitelských praxí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty

Přiložené soubory

PP_2015_nr1_online-1.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru