2015
The way of life of prehistoric people of environmental understanding of pupils of fourth grade primary school (the theoretical and empirical reflection of the educational programme)
HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁZákladní údaje
Originální název
The way of life of prehistoric people of environmental understanding of pupils of fourth grade primary school (the theoretical and empirical reflection of the educational programme)
Název česky
Způsob života pravěkých lidí jako zdroj environmentálního poznání žáků čtvrté třídy základní školy
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, domácí) a Veronika RODOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Przegląd Pedagogiczny, Bydgoszcz, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Instytut Pedagogiki, 2015, 1897-6557
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00084584
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
lovci a sběrači; primární pedagogika; výukový program; vztah přírody a kultury; zakotvená teorie
Klíčová slova anglicky
educational programme; gatherers and hunters; grounded theory; primary pedagogy; relationship between nature and culture
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2016 12:37, Dana Nesnídalová
V originále
The article deals with the linking of an educational content in history with an environmental topic. A qualitative analysis of an author’s educational programme Prehistoric – The Life of Gatherers and Hunters based on constructivist principles and psychosomatic participation of pupils, point to possibilities of connection of educational potential of selected educational topic. A recording of a final verbal reflexion completed with photographs of life pictures show to cognitive sophistication of education in a wider environmental context.
Česky
Příspěvek přináší příklad provázanosti vlastivědného učiva s environmentální problematikou. Kvalitativní analýza autorského výukového programu Pravěk – život sběračů a lovců, postaveného na konstruktivistických principech a psychosomatickém zapojení žáků, ukazuje možnosti propojení vzdělávacího a výchovného potenciálu zvoleného výukového tématu. Záznam závěrečné slovní reflexe doplněný fotografiemi živých obrazů ukazuje kognitivní náročnost výuky v širších environmentálních souvislostech.
Návaznosti
MUNI/A/1317/2014, interní kód MU |
|