HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁ. The way of life of prehistoric people of environmental understanding of pupils of fourth grade primary school (the theoretical and empirical reflection of the educational programme). Przegląd Pedagogiczny. Bydgoszcz: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Instytut Pedagogiki, 2015, roč. 2015, č. 1, s. 30-40. ISSN 1897-6557.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The way of life of prehistoric people of environmental understanding of pupils of fourth grade primary school (the theoretical and empirical reflection of the educational programme)
Název česky Způsob života pravěkých lidí jako zdroj environmentálního poznání žáků čtvrté třídy základní školy
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, domácí) a Veronika RODOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Przegląd Pedagogiczny, Bydgoszcz, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Instytut Pedagogiki, 2015, 1897-6557.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00084584
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky lovci a sběrači; primární pedagogika; výukový program; vztah přírody a kultury; zakotvená teorie
Klíčová slova anglicky educational programme; gatherers and hunters; grounded theory; primary pedagogy; relationship between nature and culture
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 31. 3. 2016 12:37.
Anotace
The article deals with the linking of an educational content in history with an environmental topic. A qualitative analysis of an author’s educational programme Prehistoric – The Life of Gatherers and Hunters based on constructivist principles and psychosomatic participation of pupils, point to possibilities of connection of educational potential of selected educational topic. A recording of a final verbal reflexion completed with photographs of life pictures show to cognitive sophistication of education in a wider environmental context.
Anotace česky
Příspěvek přináší příklad provázanosti vlastivědného učiva s environmentální problematikou. Kvalitativní analýza autorského výukového programu Pravěk – život sběračů a lovců, postaveného na konstruktivistických principech a psychosomatickém zapojení žáků, ukazuje možnosti propojení vzdělávacího a výchovného potenciálu zvoleného výukového tématu. Záznam závěrečné slovní reflexe doplněný fotografiemi živých obrazů ukazuje kognitivní náročnost výuky v širších environmentálních souvislostech.
Návaznosti
MUNI/A/1317/2014, interní kód MUNázev: Determinanty účinnosti učitelských praxí
Investor: Masarykova univerzita, Determinanty účinnosti učitelských praxí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 3. 10. 2024 16:41