KLAPALOVÁ, Alena. Customer satisfaction and drivers and effects of reverse logistics management. In Lenort, R. Carpathian Logistics Congress CLC 2015 Proceedings. Ostrava: Tanger Ltd., 2016, s. 207-212. ISBN 978-80-87294-64-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Customer satisfaction and drivers and effects of reverse logistics management
Autoři KLAPALOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Ostrava, Carpathian Logistics Congress CLC 2015 Proceedings, od s. 207-212, 6 s. 2016.
Nakladatel Tanger Ltd.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/16:00108647
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-87294-64-2
UT WoS 000387950100031
Klíčová slova anglicky reverse logistics management; drivers; effects; customer satisfaction
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Pavel Sedláček, učo 23217. Změněno: 11. 5. 2020 13:33.
Anotace
Customer satisfaction represents one of the main drivers of reverse logistics management besides other financial and nonfinancial reasons of interest to engage in managing reverse flows. Customer satisfaction thus should be also one of the performance effects or outcomes of reverse logistics management. However, the link between a driver and an effect needs not to be simple and straightforward due to the complexity of reality. The aim of the paper is to present results of the analysis of the rankings of reverse logistics management drivers and effects and correlations of customer satisfaction as the driver with different measures of effects of reverse logistics management. The findings from the empirical survey of 54 enterprises indicate that there is strong relationship between the level of perceived importance of this driver and perceived level of several prevalently market and effectiveness oriented effects on the contrary to efficiency oriented effects.
Návaznosti
MUNI/A/1209/2014, interní kód MUNázev: Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku
Investor: Masarykova univerzita, Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 04:27