D 2016

Customer satisfaction and drivers and effects of reverse logistics management

KLAPALOVÁ, Alena

Základní údaje

Originální název

Customer satisfaction and drivers and effects of reverse logistics management

Autoři

KLAPALOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Ostrava, Carpathian Logistics Congress CLC 2015 Proceedings, od s. 207-212, 6 s. 2016

Nakladatel

Tanger Ltd.

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/16:00108647

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-87294-64-2

UT WoS

000387950100031

Klíčová slova anglicky

reverse logistics management; drivers; effects; customer satisfaction

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 5. 2020 13:33, Mgr. Pavel Sedláček

Anotace

V originále

Customer satisfaction represents one of the main drivers of reverse logistics management besides other financial and nonfinancial reasons of interest to engage in managing reverse flows. Customer satisfaction thus should be also one of the performance effects or outcomes of reverse logistics management. However, the link between a driver and an effect needs not to be simple and straightforward due to the complexity of reality. The aim of the paper is to present results of the analysis of the rankings of reverse logistics management drivers and effects and correlations of customer satisfaction as the driver with different measures of effects of reverse logistics management. The findings from the empirical survey of 54 enterprises indicate that there is strong relationship between the level of perceived importance of this driver and perceived level of several prevalently market and effectiveness oriented effects on the contrary to efficiency oriented effects.

Návaznosti

MUNI/A/1209/2014, interní kód MU
Název: Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku
Investor: Masarykova univerzita, Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty