JAGOŠOVÁ, Lucie. Muzejní pedagog jako (semi)profese. Muzeológia a kultúrne dedičstvo. Bratislava: Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave, 2015, roč. 3, č. 2, s. 39-58. ISSN 1339-2204.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Muzejní pedagog jako (semi)profese
Název anglicky Museum Educators as (Semi-)Professionals
Autoři JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Muzeológia a kultúrne dedičstvo, Bratislava, Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave, 2015, 1339-2204.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00084605
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky muzeologie; muzejní profese; muzejní pedagog; teorie profesí; profesní kompetence
Klíčová slova anglicky museology; museum profession; museum educator; theory of professions; professional competencies
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 6. 3. 2016 15:51.
Anotace
Muzejní pedagog, bez ohledu na přesný název pracovního postu v konkrétním muzeu, patří mezi pojmenované a blíže charakterizované muzejní profese. Příspěvek nahlíží pracovní post muzejního pedagoga optikou sociologie profesí, která charakterizuje profesi skrze vysokou úroveň vzdělání a profesní socializaci, etický kodex, specializaci činností, roli klienta, svobodu a autonomii a vysokou míru uznání, a podle daných kritérií odlišuje skutečné ryzí profese od semiprofesí.
Anotace anglicky
A museum educator (regardless of the actual name of their position) is a well-defined and described museum profession. This paper examines the position and the role of a museum educator within the Framework of a modern museum through the prism of the sociology of profession which seeksto define professions as roles marked by high level of domain-specific education nad professional socialization, the existence of an ethical codex, hugh degree of specialization in everyday activities, the role of the client, freedom and authonomy and a high level of respect. Using these criteria, true professions and semi-professions are distinguished and in this paper, we seek to do the same for the profession of a museum educator.
Návaznosti
MUNI/A/1219/2014, interní kód MUNázev: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 08:34