Digitální technologie v roli nosiče vzdělávacího obsahu: tabuizované učení?
STAUDKOVÁ, Hana. Digitální technologie v roli nosiče vzdělávacího obsahu: tabuizované učení? In Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň. 2015. ISBN 978-80-261-0521-3. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Digitální technologie v roli nosiče vzdělávacího obsahu: tabuizované učení? |
Název anglicky | Digital technology as a medium for educational content: tabooed learning |
Autoři | STAUDKOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň, 2015. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/15:00084622 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
ISBN | 978-80-261-0521-3 |
Klíčová slova anglicky | digital technology; learning in higher education; didactic functions |
Štítky | mzok, rivok |
Změnil | Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 21. 3. 2016 11:44. |
Anotace |
---|
Příspěvek je zaměřen na způsoby využívání digitálních technologií ve studiu vysokoškolských studentů. V příspěvku je diskutována především otázka nahrazování vzdělávacího obsahu snadno a rychle dostupnými digitálními informacemi. Na základě analýzy dat byl tento fenomén pojmenován jako tabuizované učení. Studenti tento způsob práce deklarují jako neseriózní a povrchní, zároveň jej považují za naprosto běžný. Výsledky jsou diskutovány a vztaženy ke konceptu "přístupů k učení". |
Anotace anglicky |
---|
In this contribution, the author presents partial results of her qualitative research which focuses on the usage of digital technologies in a study of university students. This paper mainly discusses the issue of replacing educational content by easily and quickly accessible digital information. According to data analysis, this phenomenon has been identified as tabooed learning. Students acknowledge that this way of learning is impractical as it is not in harmony with the academic rules of working with digital content, but also consider this conduct as common. This question is embedded in the concept "approaches to learning". |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1219/2014, interní kód MU | Název: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech |
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 15. 10. 2024 21:20