D 2015

Možnosti učení u seniorů s demencí

MATĚJOVSKÁ KUBEŠOVÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Možnosti učení u seniorů s demencí

Název anglicky

Learning Options for Seniors with Dementia

Autoři

MATĚJOVSKÁ KUBEŠOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Současná role celoživotního učení v životě seniorů z multidisciplinární perspektivy, od s. 61-64, 4 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

30000 3. Medical and Health Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14110/15:00084650

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

ISBN

978-80-210-7940-3

Klíčová slova česky

demence; stereotyp; realitní orientace; reminiscenční terapie; canisterapie

Klíčová slova anglicky

dementia; stereotype; reality orientation; reminiscence therapy; canistherapy

Štítky

Změněno: 12. 11. 2015 11:34, Ing. Mgr. Věra Pospíšilíková

Anotace

V originále

Učení u seniorů s demencí znamená spíše natrénování náhradních technik, pokud běžné kognitivní funkce jeví postupný úpadek. Vhodné je využívání stereotypů, nejdéle se udrží činnosti, které byly součástí profese nebo hobby. K dispozici je několik cílených aktivit zaměřených v obecné rovině na zajištění vyrovnanosti a spokojenosti seniora s demencí, jako je realitní orientace, reminiscenční terapie, taneční terapie, canisterapie, arteterapie atd.

Anglicky

For seniors with dementia, learning means training alternative techniques suplemen-ting the cognitive decline. It is helpful to use old stereotypes — the best are those related to a profession or hobby. It is possible to use activities aimed at achieving stability and satisfaction — reminiscence therapy, dance therapy, canistherapy, artetherapy, etc.