2015
Možnosti učení u seniorů s demencí
MATĚJOVSKÁ KUBEŠOVÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Možnosti učení u seniorů s demencí
Název anglicky
Learning Options for Seniors with Dementia
Autoři
MATĚJOVSKÁ KUBEŠOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, Současná role celoživotního učení v životě seniorů z multidisciplinární perspektivy, od s. 61-64, 4 s. 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
30000 3. Medical and Health Sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14110/15:00084650
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
ISBN
978-80-210-7940-3
Klíčová slova česky
demence; stereotyp; realitní orientace; reminiscenční terapie; canisterapie
Klíčová slova anglicky
dementia; stereotype; reality orientation; reminiscence therapy; canistherapy
Štítky
Změněno: 12. 11. 2015 11:34, Ing. Mgr. Věra Pospíšilíková
V originále
Učení u seniorů s demencí znamená spíše natrénování náhradních technik, pokud běžné kognitivní funkce jeví postupný úpadek. Vhodné je využívání stereotypů, nejdéle se udrží činnosti, které byly součástí profese nebo hobby. K dispozici je několik cílených aktivit zaměřených v obecné rovině na zajištění vyrovnanosti a spokojenosti seniora s demencí, jako je realitní orientace, reminiscenční terapie, taneční terapie, canisterapie, arteterapie atd.
Anglicky
For seniors with dementia, learning means training alternative techniques suplemen-ting the cognitive decline. It is helpful to use old stereotypes — the best are those related to a profession or hobby. It is possible to use activities aimed at achieving stability and satisfaction — reminiscence therapy, dance therapy, canistherapy, artetherapy, etc.