2015
Autoregulace jako faktor ovlivňující míru frekvence podvádění žáků
ŘÍMÁNKOVÁ, AnnaZákladní údaje
Originální název
Autoregulace jako faktor ovlivňující míru frekvence podvádění žáků
Název anglicky
Self-regulated Learning as a Factor Influencing the Rate of Cheating by Students
Autoři
ŘÍMÁNKOVÁ, Anna (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
XI. ročník mezinárodní konference. Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, 10.-11. 11. 2015, Olomouc, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00084715
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
autoregulace a autoregulační dovednosti; podvádění; pohlaví; žáci a studenti středních škol
Klíčová slova anglicky
self-regulated learning and self-regulation skills; cheating; sex; high school pupils and students
Změněno: 21. 3. 2016 10:14, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Pojem autoregulace se stává důležitým pedagogicko-psychologickým tématem a jednotlivé autoregulační dovednosti či kompetence se postupně zařazují mezi klíčové pojmy vzdělávacích záměrů. Vysoká míra autoregulace u žáků však nemusí mít ve školním prostředí čistě pozitivní důsledky, což ukazuje tento příspěvek. Přináší zjištění, že některé autoregulační dovednosti navyšují míru frekvence určitých druhů žákovského podvádění. U daných vlivů se také projevily jisté rozdíly mezi muži a ženami. Výsledky byly stanoveny na základě kvantitativního dotazníkového šetření provedeného na náhodně vybraném vzorku 346 studentů brněnských středních škol. Rozdělení autoregulace a podvádění na jednotlivé dimenze, které umožnilo detailnější prozkoumání vlivu mezi těmito proměnnými, proběhlo prostřednictvím faktorové analýzy.
Anglicky
The term self-regulated learning is becoming an important pedagogical-psychological topic and individual self-regulation skills or competences are gradually inserting themselves among the key terms of educational proposals. This paper shows, that a high rate of self-regulation of students does not necessarily bring just positive effects in the school environment. It shows that some self-regulation skills increase the rate of some types of students' cheating. For those types there are some differences between men and women. The results of this study are based on a quantitative study of a random sample of 346 high school students in Brno collected using a questionnaire. The division of self-regulated learning and cheating into individual dimensions, performed using factor analysis, allowed for a more detailed study of the influences between these variables.
Návaznosti
MUNI/A/1219/2014, interní kód MU |
|