2015
Geoinformační podpora efektivného scénáře operativního řešení toxické havárie na silnici II
KOLEJKA, JaromírZákladní údaje
Originální název
Geoinformační podpora efektivného scénáře operativního řešení toxické havárie na silnici II
Název česky
Geoinformační podpora efektivného scénáře operativního řešení toxické havárie na silnici II
Název anglicky
Geoinformatic support of an efficient scenary for an operative solution of a toxic road accident II
Autoři
Vydání
10. Mezinárodní geografická konference CONGEO´15 – Přírodní rizika a jejich sociální důsledky II, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-86407-58-6
Klíčová slova česky
havárie na silnici, toxická kapalina, postup polutantu, kritické body zásahu
Klíčová slova anglicky
road accident, toxic liquid, pollutant flow, crucial response points
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 11. 2015 16:36, prof. RNDr. Jaromír Kolejka, CSc.
V originále
Havárie na silnici s únikem toxické látky se vyznačují relativní nepředvídatelností, co se týče času a místa výskytu. Pro operativní fázi problému může geoinformační podpora spočívat nejprve v brzkém poskytnutí údajů o prostředí události a dostupnosti místa pro zásahovou jednotku, a v případně dostatku alespoň minimálního množství času v primární analýze interakce „polutant-prostředí“ ve smyslu odhadu dalšího vývoje události a z toho výplývajícího návrhu výběru a místa aplikace vhodných opatření. Demonstrovaný příklad rozložení geoinformační podpory do jednotlivých kroků je jednou z možností aplikace GIS a geodat v proceduře řešení toxické havárie na silnici.
Anglicky
Accidents on the road with the release of toxic substances are characterized with a relative unpredictability as with regard to time and place of occurrence. For the operational phase of the problem, the geoinformation support can lies firstly in the early provision of information about the event´s environment, and the availability of assess for the intervention unit, and possibly sufficient minimum amount of time for the primary analysis of the "pollutant-environment" interaction within the meaning of estimating the further development of the event and the selection aof an appropriate place for response. The demonstrated example of distribution of geoinformation support to individual steps is one of possible GIS applications of GIS and spatial data in the procedure of a road toxic accident management.