2015
Koncepce rané logopedické intervence v České republice. Teorie, výzkum, terapie
BYTEŠNÍKOVÁ, IlonaZákladní údaje
Originální název
Koncepce rané logopedické intervence v České republice. Teorie, výzkum, terapie
Název anglicky
The Conception of Early Speech Therapy Intervention in the Czech Republic : Theory, research, therapy
Autoři
Vydání
1. dotisk 1. vyd. Brno, 286 s. 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-7561-0
Klíčová slova česky
raný věk, vývoj řeči, opožděný vývoj řeči, raná logopedická intervence, včasná diagnostika, děti s identifikovatelným rizikem, děti s potencionálně identifikovatelným rizikem
Klíčová slova anglicky
early age, speech development, delayed speech development, early speech therapy intervention, early diagnostics, children in risk, children in established-risk
Štítky
Změněno: 24. 11. 2015 15:28, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Raná logopedická intervence je důležitou oblastí logopedie, přesto v České republice není na rozdíl od zahraničí poskytována v odpovídající míře. V publikaci je zpracována raná logopedická intervence s akcentem na včasnou diagnostiku deficitů ve vývoji řeči, přičemž jsou prezentovány dvě skupiny rizikových dětí z aspektu vývoje řeči – děti s identifikovatelným rizikem a děti s potencionálně identifikovatelným rizikem. Publikace přináší aktuální pohledy na diagnostiku i terapii dětí s deficity ve vývoji řeči ve věku 0–36 měsíců.
Anglicky
Early speech therapy intervention plays the key role in speech therapy, but comparing the situation in the Czech Republic with foreign countries, the support is not provided as is demanded. In this text is described early speech therapy intervention in the Czech Republic with emphasis on early diagnostics of deficits of speech development. Presented are two groups of children in risk of speech development – children with identified risk and children potentially in risk. The text presents current views on diagnostics and therapy of children with deficits in speech development in the age from 0–36 months.