2015
Projektová výuka nebo integrovaná tematická výuka?
ŠINDELKOVÁ, Monika, Irena PLUCKOVÁ a Alžběta MÁLKOVÁZákladní údaje
Originální název
Projektová výuka nebo integrovaná tematická výuka?
Název anglicky
Project-based Learning or Integrated Thematic Education
Autoři
ŠINDELKOVÁ, Monika, Irena PLUCKOVÁ a Alžběta MÁLKOVÁ
Vydání
Projektové vyučování v přírodovědných předmětech XIII. 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7290-842-4
Klíčová slova česky
Projektová výuka; integrovaná tematická výuka; role učitele; role žáka, motivace
Klíčová slova anglicky
Project-based learning; integrated thematic education; role of teacher; role of student; motivation
Změněno: 1. 12. 2015 09:34, PhDr. Mgr. Monika Bortlíková
V originále
Projektová výuka využívá skutečnosti, že projekt je pro žáky či studenty motivem sám o sobě. Podporuje rozvoj klíčových kompetencí ve vzdělávacím procesu. Projekt vychází z logiky životní reality, přispívá k individualizaci výuky a umožňuje vnitřní diferenciaci. Zda je projektová výuka vhodnou metodou nebo lépe podle některých autorů formou vzdělávání i na vysoké škole by se mohly vést rozsáhlé diskuse. V dnešní době se setkáváme spíše s pozitivními ohlasy především od pedagogů základních a středních škol. Následující text ukazuje na využití projektové výuky v přípravě budoucích učitelů chemie a dalších přírodovědných předmětů na PedF MU v Brně. Hlavním přínosem této výuky je jednak napravit mnohé mylné představy o projektové výuce a zároveň seznámit studenty přírodovědných předmětů se všemi fázemi zpracování kvalitního projektu, jehož cílem je příprava a realizace integrované tematické výuky pro žáky prvního stupně základní školy. Pro realizaci vytvořeného integrovaného tematického vyučování je vybrána základní škola zaměřující se na problematické žáky a na žáky s poruchami učení či chování. V neposlední řadě si studenti utříbí základní rozdíly mezi projektovou a integrovanou tematickou výukou.
Anglicky
Project-base learning uses the fact that a project is motive for students. It supports the development of key competences in the educational process. The project-base learning is based on the logic the realities of life, it contributes to individualize instruction and allows the internal differentiation. Whether it is the appropriate method or better according to some authors form of education, it could cause extensive discussions. These days we meet more positive feedback from teachers especially at primary and secondary schools. The following text shows the use of project-based education in the training of future teachers of chemistry and other science subjects at Masaryk University in Brno. The main benefit of this training is to rectify the most common misconceptions about the project-base learning. We familiarize students with all stages of processing high-quality project, whose aim is the preparation and implementation of integrated thematic instruction for pupils at primary school. Integrated thematic education is realized at primary school which is focused on the problematic pupils and pupils with learning difficulties and behaviour. Finally, students assemble basic differences between project-base education and integrated thematic education.