k 2015

Adaptation of two years old children in Czech pre-school education

SYSLOVÁ, Zora a Lucie GRŮZOVÁ

Základní údaje

Originální název

Adaptation of two years old children in Czech pre-school education

Název česky

Adaptace dvouletých dětí v českém předškolním vzdělávání

Vydání

the 6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, 2015

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Francie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

předškolní vzdělávání; pedagogická kvalita, dvouleté děti; profesní kompetence učitele, pozorování.

Klíčová slova anglicky

pre-primary education; pedagogical quality; two years old children; teachers´ professional competences; observation;

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 3. 12. 2015 09:42, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

The article presents current topic in Czech preschool education. Czech preschool education has been dealing with placing of two years old children to kindergartens. There is economic and social pressure for receiving two years old children into kindergartens, however, contemporary pre-primary education is for children from three until six or seven years old in the Czech Republic. The network of facilities caring and education for children a up to three years of age are missing in the Czech Republic. The article presents results of qualitative research focusing on adaptation of two years old children from teachers’ perspective. The methods of questionnaire and observation were used. The research brings findings on kindergarten teachers working with two years old children in Czech kindergartens and how children develop in current conditions.

Česky

Článek představuje aktuální téma v českém předškolním vzdělávání. Česká předškolní vzdělávání se zabývá umístěním dvouletých dětí do mateřských škol. Existuje hospodářský a sociální tlak na přijímání těchto dětí do mateřských škol, nicméně, moderní předškolní vzdělávání je v České republice určeno pro děti od tří do šesti nebo sedmi let. Síť zařízení péče a vzdělávání pro děti do tří let věku v České republice chybí. Článek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na adaptaci dvouletých dětí z pohledu učitelů. Byly použity metody dotazníku a pozorování. Výzkum přináší poznatky o učitelích mateřských škol pracujících s dvouletými dětmi a poznatky, jak se děti rozvíjí v současných podmínkách českých mateřských škol.