SYSLOVÁ, Zora a Lucie GRŮZOVÁ. Adaptation of two years old children in Czech pre-school education. In the 6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Adaptation of two years old children in Czech pre-school education
Název česky Adaptace dvouletých dětí v českém předškolním vzdělávání
Autoři SYSLOVÁ, Zora a Lucie GRŮZOVÁ.
Vydání the 6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Francie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky předškolní vzdělávání; pedagogická kvalita, dvouleté děti; profesní kompetence učitele, pozorování.
Klíčová slova anglicky pre-primary education; pedagogical quality; two years old children; teachers´ professional competences; observation;
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 3. 12. 2015 09:42.
Anotace
The article presents current topic in Czech preschool education. Czech preschool education has been dealing with placing of two years old children to kindergartens. There is economic and social pressure for receiving two years old children into kindergartens, however, contemporary pre-primary education is for children from three until six or seven years old in the Czech Republic. The network of facilities caring and education for children a up to three years of age are missing in the Czech Republic. The article presents results of qualitative research focusing on adaptation of two years old children from teachers’ perspective. The methods of questionnaire and observation were used. The research brings findings on kindergarten teachers working with two years old children in Czech kindergartens and how children develop in current conditions.
Anotace česky
Článek představuje aktuální téma v českém předškolním vzdělávání. Česká předškolní vzdělávání se zabývá umístěním dvouletých dětí do mateřských škol. Existuje hospodářský a sociální tlak na přijímání těchto dětí do mateřských škol, nicméně, moderní předškolní vzdělávání je v České republice určeno pro děti od tří do šesti nebo sedmi let. Síť zařízení péče a vzdělávání pro děti do tří let věku v České republice chybí. Článek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na adaptaci dvouletých dětí z pohledu učitelů. Byly použity metody dotazníku a pozorování. Výzkum přináší poznatky o učitelích mateřských škol pracujících s dvouletými dětmi a poznatky, jak se děti rozvíjí v současných podmínkách českých mateřských škol.
VytisknoutZobrazeno: 18. 7. 2024 16:23