Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1320894, author = {Noga, Pavel}, address = {Brno}, keywords = {Typo Poster; Poster Collectors; Poster as Memento of History; Technology in Graphic Design; Global Models and Trends; End of Poster in Czech Republic; Image versus Text; Typographic Poster Project}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-8063-8}, publisher = {MUNI PRESS}, title = {Typografický plakát. Tradiční komunikační médium v období rozvinutých digitálních technologií}, year = {2015} }
TY - BOOK ID - 1320894 AU - Noga, Pavel PY - 2015 TI - Typografický plakát. Tradiční komunikační médium v období rozvinutých digitálních technologií VL - neuveden PB - MUNI PRESS CY - Brno SN - 9788021080638 KW - Typo Poster KW - Poster Collectors KW - Poster as Memento of History KW - Technology in Graphic Design KW - Global Models and Trends KW - End of Poster in Czech Republic KW - Image versus Text KW - Typographic Poster Project N2 - Písmo je jedním ze základních nástrojů lidské komunikace a plakát po dlouhá léta patřil k nejrozšířenějším masově-komunikačním prostředkům. V období nástupu digitálních technologií se už zdálo, že plakát z tištěných médií postupně mizí. Ukazuje se však, že vedle čím dál intenzivnějšího každodenního využívání všemožných textových displejů dochází i k renesanci tradičního písmového plakátu. Publikace se na základě několikaletého výzkumu mj. snaží odpovědět na otázky: Má plakát jako informační médium ve 21. století ještě vůbec svoje opodstatnění? Digitální technologie v posledních letech posilují především obrazovou složku vizuální komunikace, je v takovém světě ještě místo pro čistě typografickou formu přenosu informace? Jak často je designéry různých generací využíváno písmo i ve své „osvobozené” formě jako výtvarný stavební materiál nahrazující fotografii či kresbu? Výzkum je doposud otevřený, tato publikace shrnuje jeho současný stav a nabízí rovněž názory na danou tématiku od 80 grafických designérů z Polska, Slovenska a Česka, včetně ukázek jejich typografických plakátů. ER -
NOGA, Pavel. \textit{Typografický plakát. Tradiční komunikační médium v období rozvinutých digitálních technologií (Typographic Poster. Traditional medium of communication in epoch of advanced digital technology)}. Brno: MUNI PRESS, 2015, 166 pp. ISBN~978-80-210-8063-8.
|