2015
Using conversation analysis in classroom interaction research
TŮMA, FrantišekZákladní údaje
Originální název
Using conversation analysis in classroom interaction research
Autoři
TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Pardubice, Learner corpora and English acquisition. A collection of studies. od s. 163-171, 9 s. 2015
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00081325
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7395-946-3
Klíčová slova česky
interakce ve třídě; dialogismus; konvezační analýza; metodologie výzkumu; výuka angličtiny jako cizího jazyka; terciární vzdělávání
Klíčová slova anglicky
classroom interaction; dialogism; conversation analysis; research methodology; English as a foreign language teaching and learning; higher education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 3. 2016 13:56, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
V originále
Dialogist approaches in general and conversation analysis (CA) in particular have not been commonly used in Czech educational research on classroom interaction yet. However, CA conducted on videorecordings of classroom teaching makes it possible to consider the local and dynamic nature of interaction. The aim of this theoretical-methodological chapter is twofold. First, it introduces the dialogist framework and related views of (language) learning as well as CA as a research method. Second, it presents the research design of the research project “Classroom interaction in English language teaching in higher education“. Special attention is paid to the methodological aspects of an analysis of classroom interaction in the context of the language classroom.
Česky
Dialogické přístupy obecně ani konverzační analýza konkrétně se v českém pedagogickém výzkumu běžně neuplatňují. Nicméně konverzační analýza provedená na videozáznamech z výuky ve třídě umožňuje vzít do úvahy lokální a dynamickou povahu interakce. Cíl této teoreticko-metodologické kapitoly je dvojí. Nejprve představí dialogismus a související pohled na učení, stejně jako konverzační analýzu jako výzkumnou metodu. Dále pak představí design výzkumného projektu "Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole". Pozornost je věnována metodologickým aspektům analýzy interakce ve třídě v kontextu výuky cizího jazyka.
Návaznosti
GA15-08857S, projekt VaV |
|