2014
Trasy. Výzkum analogií historických aspektů a současných inovativních tendencí v edukaci a v umění
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Petr KAMENICKÝ, Radek HORÁČEK, Hana NOVOTNÁ, Michaela MATĚJKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Trasy. Výzkum analogií historických aspektů a současných inovativních tendencí v edukaci a v umění
Název česky
Trasy. Výzkum analogií historických aspektů a současných inovativních tendencí v edukaci a v umění
Název anglicky
Route. Research analogies historical aspects and contemporary innovative trends in education and the arts
Autoři
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Petr KAMENICKÝ (203 Česká republika, domácí), Radek HORÁČEK (203 Česká republika, domácí), Hana NOVOTNÁ (203 Česká republika, domácí), Michaela MATĚJKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ondřej NAVRÁTIL (203 Česká republika, domácí), Petr KOVÁŘ (203 Česká republika, domácí), Martina ŽELAZKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Irena RODRIGUEZ TOČÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana FRANCOVÁ (203 Česká republika, domácí), Júlia ZORKOVSKÁ (703 Slovensko, domácí) a Katarína TUĽAKOVÁ (703 Slovensko, domácí)
Vydání
první. Brno, 255 s. 2014
Nakladatel
Vydavatelství Masarykovy univerzity
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00085368
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7544-3
Klíčová slova česky
specifický výzkum; historie výtvarné výchovy; teorie výtvarné výchovy; inovace výchovy uměním; osobnosti výtvarné pedagogiky; tvůrčí pedagogický výkon
Klíčová slova anglicky
specifický výzkum; historie výtvarné výchovy; teorie výtvarné výchovy; inovace výchovy uměním; osobnosti výtvarné pedagogiky; tvůrčí pedagogický výkon
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 9. 2. 2016 09:51, doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
V originále
Odborná kniha shrnuje výsledky specifického výzkumu prováděného pracovníky katedry výtvarné výchovy PdF MU Brno ve spolupráci s doktorandy zaměřeného na inovativní tendence ve výtvarné pedagogice v minulých třiceti letech. Autoři použili metodu kvalitativního výzkumu - akční výzkum, pozorování, analýza procesu, případové studie. V testech jsou řešeny otázky poznávání vizuální gramatiky,způsoby pořizovaní a šíření obrazu, procesy vnímání výtvarného umění, mezioborové vztahy v humanitních oborech s akcentem na výtvarnou pedagogiku. V kontextu uvedení zahraničních zdrojů a zkušeností ze stáží se zaměřují také na hypertrofii audiovizuality a možnosti vytváření opozice k tomuto problému ve vizuální komunikaci různými způsoby – rozvíjením akcí, interaktivních cvičení, posilováním performativity. Znovuobjevovaný zájem o tělo je aktualizován i za účasti nových médií, kdy tělo není adorováno obrazem, nýbrž je zkoumáno v sociálních kontextech. Ústřední téma nazvané Trasy v umění a v edukaci je takto zkoumáno nejnovějšími metodami a je reflektováno v jednotlivých kapitolách, jejichž obsah koresponduje se současnými dizertačními projekty.
Anglicky
Monograph summarizes the results of specific research conducted by staff of the Department of Art Education of Masaryk University in Brno in collaboration with doctoral students focusing on innovative trends in art education in the past thirty years. The authors used qualitative research methods - action research, observation, process analysis, case studies. The tests are dealt with questions exploring the visual grammar, ways of capturing and disseminating images, processes perception of art, interdisciplinary relationships in the humanities with an emphasis on art education. In the context of the introduction of foreign resources and experience from internships will also focus on hypertrophy audiovizuality and the possibility of creating opposition to this problem in visual communication in various ways - by developing events, interactive exercises, strengthening performativity. Rediscovering interest in the body is updated with the participation of new media when the body is adored image, but is examined in social contexts. The central theme entitled Routes in arts and education is thus examined the latest methods and is reflected in the individual chapters, whose content corresponds with the current disertation projects.
Návaznosti
MUNI/A/0928/2013, interní kód MU |
|