Jak studenti učitelství pracují s mocí ve školní třídě?
LOJDOVÁ, Kateřina a Josef LUKAS. Jak studenti učitelství pracují s mocí ve školní třídě? In 23. výroční konference ČAPV, Pedagogická fakulta ZČU v Plzni. 2015. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Jak studenti učitelství pracují s mocí ve školní třídě? |
Název anglicky | How do Student Teachers Use Power in the Classroom? |
Autoři | LOJDOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef LUKAS (203 Česká republika, domácí). |
Vydání | 23. výroční konference ČAPV, Pedagogická fakulta ZČU v Plzni, 2015. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/15:00081358 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | moc; smíšený výzkum; studenti učitelství |
Klíčová slova anglicky | power; mixed methods design; student teachers |
Změnil | Změnil: PhDr. Josef Lukas, Ph.D., učo 17887. Změněno: 4. 4. 2016 11:28. |
Anotace |
---|
Příspěvek pojednává o podobách moci ve školních třídách studentů učitelství. V rámci projektu GAČR GA13-24456S analyzujeme výuku 8 studentů učitelství v průběhu jejich dlouhodobé praxe (6 vyučovacích hodin u každého studenta). Naším cílem je popsat, jak je moc ve třídách studentů učitelství vyjednávána, udržována a vnímána. Zaměřujeme se přitom na donucovací, odměňovací, legitimní, referenční a expertní moc vycházející z teorie Frenche a Ravena (1959). |
Anotace anglicky |
---|
This paper focuses on power relationships in the classes taught by student teachers. We analyse 8 student teachers during their long term practice (6 classes for each student teacher). The aim of the project is to describe in detail how power is negotiated, used, and perceived by student teachers and their pupils on the level of lower secondary schools. We focus on power bases defined by French and raven (1959): reward, coercive, legitimate, referent, expert. |
Návaznosti | |
---|---|
GA13-24456S, projekt VaV | Název: Moc ve školních třídách studentů učitelství |
Investor: Grantová agentura ČR, Moc ve školních třídách studentů učitelství |
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 08:14