D 2015

CAD a vizualizace ve výuce technické grafiky

HODIS, Zdeněk, Jiří HRBÁČEK a Martin KUČERA

Základní údaje

Originální název

CAD a vizualizace ve výuce technické grafiky

Název anglicky

CAD and visualization in teaching technical graphic

Autoři

HODIS, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí), Jiří HRBÁČEK (203 Česká republika, domácí) a Martin KUČERA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, XXXIII International Colloquium on the Management of Educational Process, od s. 1-7, 7 s. 2015

Nakladatel

Univerzita obrany

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00085438

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7231-995-4

Klíčová slova česky

CAD; technické vzdělávání, základní škola

Klíčová slova anglicky

CAD; technical education; primary school

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 2. 2016 10:15, Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D.

Anotace

V originále

Vědecká studie se zabývá vzděláváním učitelů technické a informační výchovy MU - PedF Brno v oblasti 2D a 3D CAD. Počítačová podpora konstruování nabízí zajímavé nástroje nejen pro oblast technického kreslení, ale i jako nástroj vhodný k vizualizaci navrženého výrobku. V předložené studii jsou porovnány 3 konkrétní programy (progeCAD, Autodesk Inventor a SketchUp) v odborné výuce k přípravě učitelů pro ZŠ. Součástí studie je i dotazníkové šetření týkající se této problematiky mezi učiteli působícími na ZŠ.

Anglicky

The contribution deals with teacher training technical education and information MU - PedF Brno in 2D and 3D CAD. Computer Aided Design offers an interesting tool not only for technical drawing, but also as a tool suitable for visualization designed product. In the present study compares three specific programs (progeCAD, Autodesk Inventor and SketchUp) in education to prepare teachers for primary schools. The study is a survey on this issue among teachers teaching at primary schools.