2015
Well-being u začínajících učitelů
MAREŠ, Jan a Tomáš KOHOUTEKZákladní údaje
Originální název
Well-being u začínajících učitelů
Název anglicky
Well-being of the beginning teachers
Autoři
MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš KOHOUTEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Učíme psychologii / Teaching psychology 2015, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00081364
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
well-being; začinající učitelé; profesní identita; profesní socializace
Klíčová slova anglicky
wellbeing; beginning teachers; professional identity; professional socialization
Změněno: 5. 4. 2016 09:43, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
V originále
Konferenční příspěvek představuje některé výsledky pilotní studie (N=34) realizované v říjnu 2015 na dostupném vzorku začínajících učitelů (do třech let v praxi). Data byla sbírána prostřednictvím online testovacícho sytému SED (Konečný, Mareš, Ježek, 2010). Cílem pilotní studie bylo ověřit funkčnost dostazníků a ověřit reakce začnínajících učitelů na dotazníky připravované v rámci projektu GA15-12956S. Předběžné výsledky jsou interpretovány v kontextu modelu profesní socializace (Fessler, Ingram, 2003 mod. Lukas, 2008), well-beingu u začínajících učitelů (Saaren a kol., 2006). Možné souvislosti jsou diskutovány i kontextu teorie vynořující se dospělosti a profesní socializace (Lukas, 2008).
Anglicky
The conference paper presents some results of a pilot study (N = 34)based on the available sample of trainee teachers (up to three years in practice). Data were collected through an online system SED (Konečný, Mareš, Ježek, 2010). The aim of the pilot study was to test and verify the functionality questionnaires prepared in the project GA15-12956S. Preliminary results are interpreted in the context of the model of professional socialization (Fessler, Ingram 2003 mod. Lukas, 2008), well-being of the teachers (Saaren et al., 2006). Possible context are discussed as well as the context of the theory of emerging adulthood.
Návaznosti
GA15-12956S, projekt VaV |
|