MAREŠ, Jan a Tomáš KOHOUTEK. Well-being u začínajících učitelů. In Učíme psychologii / Teaching psychology 2015. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Well-being u začínajících učitelů
Název anglicky Well-being of the beginning teachers
Autoři MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš KOHOUTEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Učíme psychologii / Teaching psychology 2015, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00081364
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky well-being; začinající učitelé; profesní identita; profesní socializace
Klíčová slova anglicky wellbeing; beginning teachers; professional identity; professional socialization
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 5. 4. 2016 09:43.
Anotace
Konferenční příspěvek představuje některé výsledky pilotní studie (N=34) realizované v říjnu 2015 na dostupném vzorku začínajících učitelů (do třech let v praxi). Data byla sbírána prostřednictvím online testovacícho sytému SED (Konečný, Mareš, Ježek, 2010). Cílem pilotní studie bylo ověřit funkčnost dostazníků a ověřit reakce začnínajících učitelů na dotazníky připravované v rámci projektu GA15-12956S. Předběžné výsledky jsou interpretovány v kontextu modelu profesní socializace (Fessler, Ingram, 2003 mod. Lukas, 2008), well-beingu u začínajících učitelů (Saaren a kol., 2006). Možné souvislosti jsou diskutovány i kontextu teorie vynořující se dospělosti a profesní socializace (Lukas, 2008).
Anotace anglicky
The conference paper presents some results of a pilot study (N = 34)based on the available sample of trainee teachers (up to three years in practice). Data were collected through an online system SED (Konečný, Mareš, Ježek, 2010). The aim of the pilot study was to test and verify the functionality questionnaires prepared in the project GA15-12956S. Preliminary results are interpreted in the context of the model of professional socialization (Fessler, Ingram 2003 mod. Lukas, 2008), well-being of the teachers (Saaren et al., 2006). Possible context are discussed as well as the context of the theory of emerging adulthood.
Návaznosti
GA15-12956S, projekt VaVNázev: Jaký význam má kontext: objektivní determinanty socializace začínajících učitelů
Investor: Grantová agentura ČR, Jaký význam má kontext: objektivní determinanty socializace začínajících učitelů
VytisknoutZobrazeno: 13. 7. 2024 16:17