2015
Stará místo nové. Proč interpretace nahrazuje současnou hudební tvorbu?
FLAŠAR, MartinZákladní údaje
Originální název
Stará místo nové. Proč interpretace nahrazuje současnou hudební tvorbu?
Název anglicky
Old instead of new. Why interpretation replaces current musical production?
Autoři
FLAŠAR, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Nitra, Ars longa, vita brevis, od s. 89-104, 16 s. Hudba - integrácie - interpretácie 18, 2015
Nakladatel
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00085511
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-558-0843-7
Klíčová slova anglicky
music creation; music performace; early music; contemporary music
Štítky
Změněno: 30. 3. 2016 21:05, doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
V originále
Následující příspěvek je založen spíše na hypotézách určených k diskuzi. V posledních letech lze v české hudební kultuře pozorovat silnou tendenci k vytlačování soudobé hudby hudbou starou. Procesy, které vedou k této paradoxní situaci, mají řadu historických příčin. Hnutí Nové hudby definitivně ztratilo své posluchače kvůli svému pohrdání publikem a elitářství. Na druhé straně hnutí staré hudby hudbě zjevně navrací lidský rozměr s jistou mírou nepřesnosti, nedokonalosti, křehkosti a hluboké emocionality. Prohrála už Nová hudba definitivně svou bitvu o posluchače? Jaké jsou její šance pro nejbližší budoucnost?
Anglicky
The following contribution is based more on assumptions intended for discussion. In Czech music of recent years there can be observed a strong tendency for an extrusion of contemporary music by early music. Processes that lead to the paradoxical situation have a number of historical reasons. New Music movement finally lost its audience because of his contempt for the audience and elitism. On the other hand, the movement for the early music apparently restores the human dimension in music with a certain degree of inaccuracy, imperfection, fragility and deep emotionality. Has the New music finally lost its battle for listener? What are her chances for the immediate future?
Návaznosti
MUNI/A/1179/2014, interní kód MU |
|