FLAŠAR, Martin. Budoucnost už máme za sebou. Několik úvah o minulosti, přítomnosti a budoucnosti hudby. In Vaculovičová, Zdenka. Duchovní proudy v současném umění 2015: Vize budoucnosti. Kroměříž: Umělecká iniciativa, 2015, s. 39-41. ISBN 978-80-906293-0-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Budoucnost už máme za sebou. Několik úvah o minulosti, přítomnosti a budoucnosti hudby
Název anglicky The future has already passed. A few remarks on history, presence and future of music
Autoři FLAŠAR, Martin (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Kroměříž, Duchovní proudy v současném umění 2015: Vize budoucnosti, od s. 39-41, 3 s. 2015.
Nakladatel Umělecká iniciativa
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00085512
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-906293-0-1
Klíčová slova anglicky music history; contemporary music; early music; John Cage; Iannis Xenakis; Igor Stravinsky
Štítky rivok
Změnil Změnil: doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D., učo 40864. Změněno: 30. 3. 2016 20:45.
Anotace
Dějiny hudby 20. století jsou plné příkladů obsesí budoucností na úkor přítomnosti. Jakoby budoucnost propůjčovala legitimitu hudebnímu myšlení přítomnosti. Tyto časy jsou už naštěstí minulostí. Italští Futuristé, Arnold Schönberg, John Cage a další se stali exponáty ve výstavce předpovědí vývoje hudby a dnes více než kdy jindy nám připomínají, že jediná danost v hudbě je její minulost. Ta se může i nemusí stát zdrojem tvorby současnosti, zatímco budoucnost je pouhou projekcí našich představ a přání.
Anotace anglicky
The history of 20th century music is replete with examples of obsessions by the future at the expense of the present. As if the future lent its legitimacy to the presence of musical thinking. Those days are thankfully gone. Italian Futurists, Arnold Schoenberg, John Cage and others have become historical showpieces of future forecasts of music and today more than ever remind us that the only givenness in music is her past. This may or may not become a source of making a present, while the future is only a projection of our wishes and desires.
Návaznosti
MUNI/A/1179/2014, interní kód MUNázev: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část II.
Investor: Masarykova univerzita, Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část II., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 12. 9. 2024 20:30