2016
Emerging Adults in the Czech Republic: Views Into and Across Different Domains of Life.
MACEK, Petr, Stanislav JEŽEK, Lenka LACINOVÁ, Ondřej BOUŠA, Lucia KVITKOVIČOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Emerging Adults in the Czech Republic: Views Into and Across Different Domains of Life.
Autoři
MACEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Stanislav JEŽEK (203 Česká republika, domácí), Lenka LACINOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ondřej BOUŠA (203 Česká republika, domácí), Lucia KVITKOVIČOVÁ (703 Slovensko, domácí), Radka NEUŽILOVÁ MICHALČÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jan ŠIRŮČEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
London New York, Emerging Adulthood in a European Context, od s. 175-201, 27 s. A Psychology Press, 2016
Nakladatel
Routledge
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14230/16:00087755
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-1-138-80847-8
Klíčová slova anglicky
emerging adulthood; Czech Republic; identity; relationships with parents; romantic relationships; career
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 10. 2017 00:21, prof. PhDr. Petr Macek, CSc.
Anotace
V originále
This chapter describes how young people in the Czech Republic perceive themselves as emerging adults. We focus on some of the main psychological attributes or features of emerging adults, such as subjective developmental status, feelings of possibilities and autonomy, identity exploration, commitments. The psychological characteristics are considered separately in four domains of functioning – relationship with parents, relationships with romantic partners, study, and work. Finally, we attempt to give more depth to this account by describing the four types or classes of emerging adults empirically identified in data from longitudinal study Paths to adulthood.
Návaznosti
GAP407/12/0854, projekt VaV |
|