2015
Die für den Heiligen Grab bestimmten Sepolcri in der 1. Hälfte des 18. Jhs. zwischen Mähren, Wien und Pressburg
PERUTKOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Die für den Heiligen Grab bestimmten Sepolcri in der 1. Hälfte des 18. Jhs. zwischen Mähren, Wien und Pressburg
Název česky
Sepolkra určená pro provozování u Božího hrobu v 1. pol. 18. stol. mezi Moravou, Vídní a Bratislavou
Název anglicky
Sepolcri designed for presentation at the Holy Sepulchre in the 1st half 18th century. between Moravia, Vienna and Bratislava
Autoři
PERUTKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Vom Aschermittwoch zum Heiligen Grab. Passion und Theater im Barock, Wien, 21-22 April 2015, 2015
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Rakousko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00085517
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
Sepolkro; Oratorium; Boží Hrob; Morava; Vídeň; Bratislava; Questenberg
Klíčová slova anglicky
Sepolcro; Oratorio; Tomb of God; Moravia; Vienna; Bratislava; Questenberg
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 23. 3. 2016 16:10, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
In dem Beitrag war Blick auf die Rezeption von Sepolcro-Libretti geworfen, die teilweise von unterschiedlichen Orden (insbesondere von Oratorianern, Kapuzinern und Augustiner Chorfrauen) zur Aufführung gebracht wurden. Zudem konnte sie durch Quellenforschungen im Archiv von Johann Adam Graf von Questenberg (1678–1752) nachweisen, dass im mährischen Jaroměřice/Jarmeritz als semi-theatrale Aufführungen vor dem Heiligen Grab anzunehmen sind. Wie eng ist das „Wiener Sepolcro“ also zu definieren? Sollte als übergeordnete Bezeichnung für entsprechende Darbietungen (unabhängig von ihrem formalen Aufbau) eventuell „Passionsoratorium“ gewählt werden?
Česky
Příspěvek se zabýval definicí termínu sepolkro a jeho relevancí v 1. pol. 18. stol., a to především ve Vídni (provozování v rámci různých řádů), ale také na Moravě a částečně též v Bratislavě.
Anglicky
In the contribution view was thrown of Sepolcro librettos, which were partly of different religious (especially Oratorians, Capuchins and Augustinian) brought to the stage. In addition, she was able to prove through source research in the archives of Johann Adam Graf von Questenberg (1678-1752) that are assumed to be semi-theatrical performances before the Holy grave in Moravian Jaroměřice / Jarmeritz. How close is the "Wiener Sepolcro" So to define? If (regardless of their formal structure) as overarching term for corresponding performances may "Passion Oratorio" be chosen?
Návaznosti
MUNI/A/1179/2014, interní kód MU |
|