k 2015

Teaching those that can, and those that can eventually (2015)

FOŘTOVÁ, Nikola

Základní údaje

Originální název

Teaching those that can, and those that can eventually (2015)

Název česky

Učit ty, kteří učeni být mohou, a ty, kteří možná mohou být

Autoři

FOŘTOVÁ, Nikola (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Teaching Teenagers Oxford Professional Development Day, Hotel Bellevue, 26th October 2015, Riga, 2015

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Lotyšsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/15:00095820

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

mixed ability

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 16. 3. 2018 10:31, Mgr. Igor Hlaváč

Anotace

V originále

Once upon a time, an English EFL teacher came to Brno. Enthusiastic and passionate about teaching, she landed a job teaching English right away. Though enjoyable, she often found the lessons challenging. Why, she wondered, were some learners following the lessons, whilst others were falling behind? Why were some learners paying attention and cooperating, whilst others seemed disinterested and misbehaved? Why does it feel that some learners are having to slow down so that others can catch up? Her conclusion was simple: some learners are just more capable and cleverer than others. If only someone had told her about mixed ability and strategies for dealing with it..... Beginning with a look at what constitutes diversity in class, this session aims to consider the disadvantages and advantages of dealing with the mix, and suggests a range of practical activities and modes of working to show how we can direct and engage all our learners, whilst catering for the varying language levels. After all, everyone can do something, but no-one can do everything....

Návaznosti

MUNI/A/1246/2014, interní kód MU
Název: Nové směry v anglofonním jazykovědném a literárním výzkumu III (Akronym: NDALLR3)
Investor: Masarykova univerzita, Nové směry v anglofonním jazykovědném a literárním výzkumu III, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty