k 2015

Fenomén transferu při studiu psychologie

ŘEHULKA, Evžen

Základní údaje

Originální název

Fenomén transferu při studiu psychologie

Název česky

Fenomén transferu při studiu psychologie

Název anglicky

Transfer phenomenon while studying psychology

Vydání

Učíme psychologii/Teaching psychology, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

transfer; interference; výuka psychologie

Klíčová slova anglicky

transfer; interference; Teaching psychology
Změněno: 4. 1. 2016 21:43, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.

Anotace

V originále

Transfer (přenos) se v psychologii chápe jako vliv dříve naučené formy chování (dovednosti, vědomosti) na osvojování a vybavování jiné formy chování. Transfer je spojen s otázkou formativního působení učení. Psychologie jako atraktivní vědecká disciplína vzbuzuje u studentů velký zájem a očekávání a je užitečné vědět, jak je obohacuje kognitivně či osobnostně. Orientačními výzkumy jsme zjistili, že výuka psychologie je orientovaná hlavně na znalosti pojmů, méně sleduje mezipředmětové vztahy a minimálně se zabývá osobnostním využitím psychologických poznatků. Transfer (přenos) se v psychologii chápe jako vliv dříve naučené formy chování (dovednosti, vědomosti) na osvojování a vybavování jiné formy chování. Transfer je spojen s otázkou formativního působení učení. Psychologie jako atraktivní vědecká disciplína vzbuzuje u studentů velký zájem a očekávání a je užitečné vědět, jak je obohacuje kognitivně či osobnostně. Orientačními výzkumy jsme zjistili, že výuka psychologie je orientovaná hlavně na znalosti pojmů, méně sleduje mezipředmětové vztahy a minimálně se zabývá osobnostním využitím psychologických poznatků. Transfer (přenos) se v psychologii chápe jako vliv dříve naučené formy chování (dovednosti, vědomosti) na osvojování a vybavování jiné formy chování. Transfer je spojen s otázkou formativního působení učení. Psychologie jako atraktivní vědecká disciplína vzbuzuje u studentů velký zájem a očekávání a je užitečné vědět, jak je obohacuje kognitivně či osobnostně. Orientačními výzkumy jsme zjistili, že výuka psychologie je orientovaná hlavně na znalosti pojmů, méně sleduje mezipředmětové vztahy a minimálně se zabývá osobnostním využitím psychologických poznatků.

Anglicky

Transfer (transfer) in psychology understood as the effect of previously learned forms of behavior (skills, knowledge) for the acquisition of equipment and other forms of behavior. Transfer is connected with the issue formative influence learning. Psychology as a science attractive arouses students' great interest and expectation, and it is helpful to know how it enhances cognitive or personality. Orientation research, we found that teaching psychology is focused mainly on conceptual knowledge, fewer monitors relations with other subjects and a minimum of personality is concerned with the use of psychological knowledge.