2015
Fenomén transferu při studiu psychologie
ŘEHULKA, EvženZákladní údaje
Originální název
Fenomén transferu při studiu psychologie
Název česky
Fenomén transferu při studiu psychologie
Název anglicky
Transfer phenomenon while studying psychology
Autoři
Vydání
Učíme psychologii/Teaching psychology, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
transfer; interference; výuka psychologie
Klíčová slova anglicky
transfer; interference; Teaching psychology
Změněno: 4. 1. 2016 21:43, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
V originále
Transfer (přenos) se v psychologii chápe jako vliv dříve naučené formy chování (dovednosti, vědomosti) na osvojování a vybavování jiné formy chování. Transfer je spojen s otázkou formativního působení učení. Psychologie jako atraktivní vědecká disciplína vzbuzuje u studentů velký zájem a očekávání a je užitečné vědět, jak je obohacuje kognitivně či osobnostně. Orientačními výzkumy jsme zjistili, že výuka psychologie je orientovaná hlavně na znalosti pojmů, méně sleduje mezipředmětové vztahy a minimálně se zabývá osobnostním využitím psychologických poznatků. Transfer (přenos) se v psychologii chápe jako vliv dříve naučené formy chování (dovednosti, vědomosti) na osvojování a vybavování jiné formy chování. Transfer je spojen s otázkou formativního působení učení. Psychologie jako atraktivní vědecká disciplína vzbuzuje u studentů velký zájem a očekávání a je užitečné vědět, jak je obohacuje kognitivně či osobnostně. Orientačními výzkumy jsme zjistili, že výuka psychologie je orientovaná hlavně na znalosti pojmů, méně sleduje mezipředmětové vztahy a minimálně se zabývá osobnostním využitím psychologických poznatků. Transfer (přenos) se v psychologii chápe jako vliv dříve naučené formy chování (dovednosti, vědomosti) na osvojování a vybavování jiné formy chování. Transfer je spojen s otázkou formativního působení učení. Psychologie jako atraktivní vědecká disciplína vzbuzuje u studentů velký zájem a očekávání a je užitečné vědět, jak je obohacuje kognitivně či osobnostně. Orientačními výzkumy jsme zjistili, že výuka psychologie je orientovaná hlavně na znalosti pojmů, méně sleduje mezipředmětové vztahy a minimálně se zabývá osobnostním využitím psychologických poznatků.
Anglicky
Transfer (transfer) in psychology understood as the effect of previously learned forms of behavior (skills, knowledge) for the acquisition of equipment and other forms of behavior. Transfer is connected with the issue formative influence learning. Psychology as a science attractive arouses students' great interest and expectation, and it is helpful to know how it enhances cognitive or personality. Orientation research, we found that teaching psychology is focused mainly on conceptual knowledge, fewer monitors relations with other subjects and a minimum of personality is concerned with the use of psychological knowledge.