KLAPKO, Dušan. An Analysis of Blended Discourses Constructing the Education of Roma Children from Socially Disadvantaged Backgrounds. In SGEM. 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd., 2015, 2015, s. 25-36. ISBN 978-619-7105-45-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.004.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název An Analysis of Blended Discourses Constructing the Education of Roma Children from Socially Disadvantaged Backgrounds
Název česky Analýza prolínajících se diskursů konstruujících edukaci romského žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí
Autoři KLAPKO, Dušan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Sofia, 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research, od s. 25-36, 12 s. 2015.
Nakladatel STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd., 2015
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00081416
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-619-7105-45-2
ISSN 2367-5659
Doi http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.004
UT WoS 000393896200004
Klíčová slova česky romské dítě; žák ze sociálně znevýhodněného prostředí; edukace; diskursivní analýza.
Klíčová slova anglicky Roma child; pupil from socially disadvantaged background; education; discourse analysis.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 27. 4. 2017 10:40.
Anotace
We aim to present some of our research findings interpreting the education of Roma children from socially disadvantaged backgrounds in the Czech Republic. Namely, we employed Foucault’s (critical) discursive analysis, discursive psychology and conversational analysis. We focused primarily on authors of articles (on education of Roma) in journals for teachers. We aim to explain our research findings within the context of power discourse and blended institutional structures.
Návaznosti
GP13-24036P, projekt VaVNázev: Konstrukce vzdělávání žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu tří světů jeho reálného žití
Investor: Grantová agentura ČR, Konstrukce vzdělávání žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu tří světů jeho reálného žití
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 00:01